Senaste nytt

Hotelltips Berlin?

fcx

Medlem
Park Inn på Alexanderplatz kan kanske också vara ett alternativ? Små rum, men härlig utsikt och Berlinkänsla om man bor högt upp. Bra läge!

Just det hotellet måste jag hissa varningsflagg för efter flera stays som slutat med besvikelse. Bra läge, och de vet om att de har bra läge, så servicen är tyvärr allt annat än bra. Som ett sämre Scandic i valfri medelstor stad...
 

mha321

Medlem
Just det hotellet måste jag hissa varningsflagg för efter flera stays som slutat med besvikelse. Bra läge, och de vet om att de har bra läge, så servicen är tyvärr allt annat än bra. Som ett sämre Scandic i valfri medelstor stad...
Jag har visserligen bara bott där en gång, och då fick jag riktigt bra service.

Att jag sedan fick två stora flaskor bubbel som arrival gift (som concierge) kan ju påverkat generella minnesbilden... :)
 

Alster

Medlem
Just det hotellet måste jag hissa varningsflagg för efter flera stays som slutat med besvikelse. Bra läge, och de vet om att de har bra läge, så servicen är tyvärr allt annat än bra. Som ett sämre Scandic i valfri medelstor stad...
Håller med om att servicen knappast är fantastisk, men det är ju en del av den sanna Berlinupplevelsen...
 
Bodde i somras på Riu plaza mellan Nollendorfplatz och wittenbergplatz. Helt nytt hotell, riktigt bra frukost. 2000kr för 3 nätter...

Skall ner i påsk och då bor vi på Angleterre hotel på friedrichstrasse, 25 m till tunnelbanan och 200 meter till Checkpoint Charlie. 3:e gången vi bor här. 2 rum i 3 nätter (14-17/4) för 4636kr ink frukost!
 

troligt

Medlem
Många bra tips - tack allesammans!

Denna gången får det bli Hilton, läge verkar vara helt ok och att de har en pool/bastu avdelning tilltalar. Sedan har jag fått bekräftat av dem via mail i förväg att vi kan boka den lägsta kategorin rum, och ändå bli uppgraderade till Executive King med tillgång till lounge utan extra kostnad, samt att vi får fri tillgång till deras pool/bastu avdelning som diamant medlemmar.

Detta för 449 Euro för 3 nätter inklusive skatter, med en flexibel/avbokningsbar rate känns väldigt bra. Då sparar vi också våra IHG poäng till en framtida stad där hotellen är dyrare (för Berlin var väldigt billigt jämförelsevis, i vart fall denna tiden på året).

Tipset kring Westin Grand lockade också, inte märkbart dyrare (516 Euro för 3 nätter, inkl. frukost), bättre läge - men då har vi ingen lounge eller andra perks i likhet med vad vi får när vi är Diamond på Hilton.

Tack åter igen för alla tips!

// Daniel
 

JNH

Medlem
Nu fick ju "troligt" en hel del tips, så jag provar fylla på denna tråden, men med nya datum och antal personer.
Vi ska till Berlin, första gången för samtliga, 16/6 - 20/6 2017. 2 vuxna, 2 barn (9&13). Behöver minst en extra säng utöver dubbelsängen.

Har en del poäng på Nordic choice som verkar gå att använda på något hotell i Berlin.
Hotell i Tyskland
20000NCC poäng per natt.
Google Maps
Verkar ligga granne med IKEA :(.

Kan det vara något att bo på om tillgänglighet finns? Just nu finns det inte. Är området vettigt? bra transport eller vad man nu kan tänkas behöva.
Vi har inte sett ut några fasta mål att besöka ännu.

Är Club carlson Silver (Glidit ner från matchat guld. Har mailat om matchning igen... :rolleyes:) Ca: 65000 poäng hos CC.
Sneglar lite på diverse Park Plaza på Club carlsons sida.
Har ett st. Sas diamantkort.

Letar inte efter det flådiga hotellet med stor lounge att sitta i. Kommer förhoppningsvis vara ute på andra ställen dessa dagar.
 

NyfikenGrau

Medlem
Har en del poäng på Nordic choice som verkar gå att använda på något hotell i Berlin.
Hotell i Tyskland
20000NCC poäng per natt.
Google Maps
Verkar ligga granne med IKEA :(.

Kan det vara något att bo på om tillgänglighet finns? Just nu finns det inte. Är området vettigt? bra transport eller vad man nu kan tänkas behöva.
Vi har inte sett ut några fasta mål att besöka ännu.

Letar inte efter det flådiga hotellet med stor lounge att sitta i. Kommer förhoppningsvis vara ute på andra ställen dessa dagar.

Jag vet av naturliga skäl ganska lite om just hotell i Berlin, men det där läget, nej undvik. Inget farligt, men tråkigt, som att bo långt ut i en förort. Jag skulle absolut inte bo utanför S-Bahn-ringen om jag vore turist i Berlin.

Idealet som förstagångsbesökare tycker jag skulle vara någonstans nära stationerna Alexanderplatz-Hackescher Markt-Rosenthaler Platz-Rosa Luxemburg-Platz.

Allt nära Friedrichstrasse är också bra, liksom allt nära Savignyplatz eller Wittenbergplatz i västcentrum.
 

jonten

Medlem
Jag bodde några nätter på Park Plaza Berlin Kudamm, hyggligt hotell, bra pris, presenter och uppgraderad som CCC.
Nära tunnelbana och ok pubar.
 

troligt

Medlem
Nu har vi bott två nätter på Hilton i Berlin och vill dela med oss av följande;

+ In- och utcheckning gick mycket smidigt och snabbt.
+ Bra Diamant fördelar - Vi blev uppgraderade två steg i rumskategorier mot vad vi hade bokat, samt även tillgång till Lounge - detta utan extra kostnad. Därtill fick vi gratis vatten dagligen och gratis tillgång till SPA och Pool området.
+ Vi hade bokat 3 nätter (Flexibel rate) och checkade in via Hilton appen när vi var på Arlanda. Tyvärr vände planet i luften på grund av tekniskt fel och vi fick sova en natt på Arlanda. När vi ringde Hilton sent på fredag kvällen så sade dem att de inte kommer ta betalt för första natten som vi inte nyttjade, samt att rummet skulle vara klart för tidig incheckning dagen efter. Så blev det också, vi betalade för 2 nätter och rummet var redo redan vid 10.30 på förmiddagen.
+ Trevligt rum, fräscht, generösa ytor.
+ Bra frukostutbud.
+ Bra läge, gångavstånd till mycket men ändå i ett lugnt område.
+ Trevlig och bemannad lounge med vettigt utbud, speciellt kvällstid (18.00 - 20.30).
+ Internet fungerade smidigt och var snabbt för att vara WIFI.

- Hårda sängar (smaksak kanske, men dom var hårda på riktigt!).

Vi skulle utan tvekan boka där igen, speciellt för 150 Euro per natt.

// Daniel
 
Toppen