Senaste nytt

Hotelltips önskas från vana Bangkokresenärer

Gus

Medlem
PPV!? Jag kopplar in datorn till TV:n istället...
Ja, PPV är ju livet! Ofta finns det många nya filmer och det är smidigt! Vi släpar inte med oss datorn när vi reser, men som tur var hade vi plattan med oss. I framtiden om jag bor på Conrad får jag ta med min chromecast. Fast jag undrar om teven hade hdmi :p.
 

agehall

Medlem
Jag är rätt säker på att den hade HDMI. Fast jag kan ha blandat ihop hotellen. Får kolla när vi är där om några månader.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

doc

Medlem
Nu är vi väldigt off-topic här, men när jag är ute och reser tar jag bara med mig en HDMI-kabel och adapter till iPaden och kopplar in i TV:n. Samtliga Hilton- och Conrad-hotell jag bort på senaste åren har haft HDMI. Vissa mer lättåtkomliga än andra dock. Enkelt och smidigt, så när jag reser med farfar kan vi alltid se Rapport 19:30 och SVT Nyheter Västerbotten på utsatt (lokal)tid oavsett var i världen vi befinner oss.
 

JohnnyWilde

Medlem
Kul att Chatrium riverside blev uppskattat
Hann ni besöka Asiatique?
Sitter just nu vid poolen på Amari Watergate som inte riktigt känns 5☆ vilket dock nyrenoverade The Landmark var trots de officiellt endast ståtar med 4.
För övrigt vill rekommendera min nyfunna takbar Cloud 47 i United Tower på Silom mittemot Patpong.
Bra priser och mer avspänt än turistfällorna Moon bar i Banyan tree och LeBua state tower.
Nästan i klass med Red Sky faktiskt!
 

Per N

Medlem
Ytterligare ett tillägg till skaran av takbarer är Marriott på soi 57 sukhumvit, inte lika stora horder av turister som Moon bar och Scirocco. Inte lika högt men väldigt bra utsikt ändå.
 

iRobert

Medlem
Har några dagar i Bangkok i början av December, aldrig satt fot där tidigare och har nada koll på stan. Har just nu tempbokat Radisson Suites Sukhumvit, någon med erfarenheter av detta? Känns inte riktigt "high end" nog..
 

Per N

Medlem
Inga erfarenheter av Radisson men det ligger en liten bit ner på soi 13 men med friska ben så är det nog inga problem. Annars så finns det gott om bra hotell i närheten lite beroende på budgeten.
 
Toppen