Hotellrum med bastu eller liknande

Diskussion i 'Hotell' startad av aikputte, 24 Augusti 2014.

1. aikputte

aikputte Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känner ni till några hotell som har sviter/juniorsviter/businessrum med bastu på rummet eller något liknande premium som gör att det sticker ut lite?

Sen undrar jag om ni känner till några splitternya hotell som är värda ett besök? Jag tycker mer om nya moderna hotell än gamla med "karaktär".

Jag kollar framförallt på städer som Göteborg, Malmö, Köpenhamn, Oslo och Stavanger eller andra närliggande städer som man kan ta sig till med SAS.

Någon speciell kedja på hotellen behöver det inte vara men det är positivt om det är Scandic, Nordic Choice, Best Western eller Radisson för där har jag en del poäng :)

2. Aurora

Aurora Medlem

Vi hadde badstu på superior-hytta på Rauhalahti camping.... ;) Bare å fly til Helsinki, deretter Kuopio.

3. rstenelo

rstenelo Guest

I Köpenhamn kanske First hotel Skt Petri's star suite kan vara något:
    Star Suite
    Our exceedingly spacious one-bedroom suite features a 63 m2 penthouse terrace. It includes soft seating flat-screen 47″, dining/conference table with seating for 6 people, king-size bed, one guest lavatory and two large bathrooms with jacuzzi, shower and sauna.

Rooms Copenhagen – Hotel rooms at Skt. Petri

I Stockholm Radissonblu's sviter i Stockholm
    Boende Stockholm. Bo på Radisson Blu Royal Viking Hotell.

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Radisson Blu Helsingfors?
    Det finns tre stycken, och på alla tre går det att få rum med egen bastu.

Royal är fräscht och nyrenoverat inuti. Seaside är lite slitet och ligger lite längre från centrum. Har inte bott på Plaza.

5. Mr.T

Mr.T Medlem

Park Hyatt Istanbul har bastu i en del rum.

6. rstenelo

rstenelo Guest

Edit... Skt Petri är tydligen Nordic Choise nu och inte First...

7. Bern

Bern Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har haft motsatta upplevelser på dessa två hotell i sommar. Nytt och fräscht på Seaside men slitet rum hos Royal. Mycket trevligt med bastu på rummet dock även om det inte riktigt behövdes i Juli. :)

8. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Scandic Linköping har ETT rum där uppe med stor bastu på rummet (Superior Extra). Kan rekommendera.

Har nyligen testat nya Radisson Blu Spa Tuzla (Istanbul), One bedroom suite med Hamman samt Bastu på rummet (90 kvadrat). Mycket påkostad, billig room service, den lyxigaste Radisson Blu jag har bott på.

Jakob Österberg gillar detta.
  9. Jacob

Jacob Medlem

10. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På följande Hotel har jag haft bastu på rummet:

- Helsinki Airport Glo Hotel
    - Silja Hotel Ariadne, (numer Scandic)
    - Hotel Epoque i Jakobstad
    - Strand Hotel, Stockholm

Agö gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!