Hotellrum i samband med ändrad avgångstid?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Hasse E, 25 Maj 2014.

1. Hasse E

Hasse E Medlem

Hej!

Undertecknad samt fru Hasse E bokade in en resa till Genéve den 9:e december med ordinarie avgångstid från ARN 0915, tror jag att det var. Nu fick jag mail från SAS igår där de har ändrat utresan till kl. 06.15 istället. Poängen är att då vi ej bor i Stockholm hade vi tänkt att åka tåg till ARN direkt, mycket smidigt. Detta går inte nu, inga tågavgångar, varför jag ringer upp SAS och undrar om vi kan åka upp till ARN dagen innan för att på SAS bekostnad bo en natt på hotell. "Jajamen, inga problem svarade en trevlig tjej på supporten(jag har sparat hennes namn) men jag kan inte själv boka något åt er. utan det gör ni själva och begär kompensation av SAS efteråt". Hur är eran erfarenhet, fungerar det så enkelt? Enligt flickan på supporten var det inga problem....

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Öh, det var faktiskt inte det svar jag hade förväntat mig. Om det stämmer, vilket jag är tveksam till, så är det långt bortom vad ni har rätt till (vilket iofs är trevligt). Jag skulle nog inte lita på det där och det spelar ingen som helst roll om du har personens namn eller inte.

3. Hasse E

Hasse E Medlem

Nja, jag tyckte nog att det också gick för lätt.....Jag får nog vända mig till SAS igen.......

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom resan är om ett halvår borde du hinna få ett svar om du mailar frågan till SAS. Skriftligt är alltid bäst...

5. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick samma svar när en bokning ändrades, om det skulle bli en övernattning i OSL skulle SAS boka den, fick även välja om jag ville övernatta en natt på avreseorten men skulle då skicka in kvitto till SAS och Max ett 4* hotell skulle jag få ersättning för.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åh sjutton. Det är ju rätt imponerande isåfall. Det ska SAS ha en eloge för tycker jag - det är långt bortom vad EU261/2004 föreskriver för resor så här långt fram i tiden.

7. Totopez

Totopez Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Klart imponerad, med sex månaders framförhållning. Trodde aldrig att SAS skulle erbjuda det.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!