Hotellprogram som ger nights/points för flera rum?

Diskussion i 'Hotell' startad av ucce, 10 Januari 2016.

1. ucce

ucce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Jag står i begrepp att boka en dryg veckas boende i 6-7 olika rum i Shanghai, vilket bör innebära 7-ca 50 nätter beroende på program. Har tidigare erfarenhet av SPG som plat, där man tjänar både poäng och nätter för flera rum (upp till tre eller fem om jag inte minns fel) . Har någon koll på om detta gäller andra program också och i så fall vilka? tack!

2. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Marriott, upp till två extra rum. Se upp med kravet på gemensam betalning - det har jag gått bet på tidigare där jag bokade flera rum men sedan betalades de separat. Elite nights får du bara för ditt eget rum.

Marriott Rewards Terms and Conditions

3. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hilton är Max 2 rum.

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hotels.com

Gäller oavsett vem som betalar.

RickardG gillar detta.
  5. magost

magost Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har hört att man ska kunna flytta över kostnaderna från rum 2 osv till ens egna rum och få det som poäng för spend och nätter för det egna boendet

7. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Accor har jag för mig också ger för upp till 2 rum. På samma bokning dock antar jag.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är inte IHG ganska frikostiga med detta? Jag har för mig att jag hört det ryktesvägen.

9. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Club Carlson ger poäng för tre rum.

10. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har jag provat och det går. Dessutom hade jag en x2-poäng-kampanj aktiv och det fick jag för båda rummen.
    Det gav bara 1 stay, men när poängintjäningen blir så god spelar det inte någon roll eftersom alla poängen är statusgrundande.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!