Hotellkontakter? Bo på hotell i 3 månader i Stockholm

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Jon Adolfsson, 17 Augusti 2011.

1. Jon Adolfsson

Jon Adolfsson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag går och funderar på att bo på hotell i 3 månader (sept-dec), under tiden de renoverar min lägenhet.

Har begärt in offert från Clarion och Elite, men tänkte även slänga ut en förfrågan här om det inte finns någon vänlig själ sitter på några hotellkontakter? Kan betala en finders fee.

Dubbelrum, i Sthlm city.

2. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En kompis bodde på Berns i 11 månader (pris ca 900kr natten inkl frukost etc.) Han flyttade sedan till Grand där han fortfarande bor. Relativt billigt tror jag...miss ej pris men jag kan kolla om du vill bo där.

Vad har du för budget/natt?

3. Jon Adolfsson

Jon Adolfsson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Berns eller Grand-klass behövs egentligen inte.

Budget är oklart, helst kring 600-700. Eller hamnar man i Botkyrka då?

4. TorbjornMieden

TorbjornMieden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    nästan så..med tanke på hur hotell priserna skjutit i höjden, men skulle tro att dom kan nog göra lite på rumspriserna om du kommer och säger att du vill bo där i x månader.

snittpriset för sthlms innestad låg i juni på 1870 kr/natt enligt ngn reseblaska jag läste

5. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För 700kr natten skulle jag kunna hyra ut min lgh. Ligger kanske inte jättecentralt. tar 15 minuter till T-centralen. men kan slänga med ett SL-kort i hyra ;)
    *Städning en gång i veckan ingår

6. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hotell är oftast mycket förhandlingsvilliga när det kommer till såna långa vistelser. Jag skulle inte tveka på att gå ut med en förfrågan till Grand och Lydmar och föra en tuff förhandling. Under höst/vinterhalvåret gissar jag att deras occupancy rate är som bäst 75% (och då är det högt). Det finns på sin höjd ett par dagar under denna tid på året. Se till att du väljer ett hotell som är del av något program bara! (Club Carlson - Radisson, Starwood - Sheraton, Luxury hotels of the world - Grand etc) så kommer du antagligen tjäna ihop till en betald semester under hotellboendet.

Om jag minns rätt så var snitt occupancy rate i Sthlm 2010 något i stil med 65%.

7. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Du ska nog kunna få centralt med det priset. Börja med de bästa hotellen och fortsätt sedan neråt. Åtminstone Scandic borde lyckas.

8. Om du har Coop MedMera kort, du kan prova på www.coophotellpremie.com .

Om jag kommer ihåg rätt, kostade hotellet 1.498 :- för 2 nätter. (Alltså, ca 750 :per natt)

9. Jon Adolfsson

Jon Adolfsson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för alla tips, förhandlingarna fortskrider.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!