Hotellkoncernen Accor blir AccorHotels

Diskussion i 'Accor & Le Club' startad av BusinessClass, 10 Juni 2015.

  1. BusinessClass

    BusinessClass Redaktör

    AccorHotels new logo

    Den franska hotellkoncernen Accor byter i dagarna både namn och logotype och går från Accor till att bli AccorHotels. Med namnbytet vill man öka inflytandet och synligheten kring varumärket och tanken är att placera AccorHotels i centrum för alla sina hotellkedjor. Samtidigt införs en ny slogan "Feel Welcome". – Accor blir AccorHotels och återtar därmed sin…
     

    Se hela inlägget

  2. Någon som vet vad som händer med Le Club? Redan nu är det ett helt varumärke (MamaShelter) inom gruppen som inte deltar i Le Club. Hur blir det nu när de släpper in oberoende hotell?
     
  3. miklad

    miklad Ny medlem

    Ort:
    Vallentuna
    Land:
    Sverige Sverige
    Bokade rum i Nyköping hos Accor hotels när de fortfarande hade hotell där,fick sedan mail från dem som förklarade att de inte längre hade något med det hotellet att göra så inga förmåner eller poäng skulle delas ut, ringde de och bad om en förklaring varför inte man fick poängen i alla fall, då jag bokade det under deras kampanj som de hade i våras, fick till svar att så är det,men om jag vill kan jag avboka men då kommer jag inte få pengarna tillbaka då deras avboknings regler fortfarande gäller, men inte poäng eller förmåner. Så nu har jag inte mycket över för den franska INTE gästvänliga hotellkedjan.
     
  4. Meazza

    Meazza Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Låter helt otroligt. Bryter de avtalet så borde du som kund ha rätt att få pengarna tillbaka också. Har du kollat med hotellet?
     
  5. Voyageur

    Voyageur Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Låter ju helt otroligt! Har du status inom accor? Prova att kontakta deras kundservice och förklara situationen. Att neka avbokning vid så pass stora ändringar ser jag som inget annat än kriminellt. Det är som att köpa en mercedes och få en skoda till samma pris och utan alla dess förmåner.
     
  6. miklad

    miklad Ny medlem

    Ort:
    Vallentuna
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är Guld Medlem hos Accor le club, jag tyckte också det borde varit ett avtalsbrott men de vägrade att ge med sig i den frågan, och man kan inte sitta och skälla ut medlemsservice de är inte de som har tagit beslutet. får se om jag skickar ett argt mail till någon högre upp. Men vi bodde där i alla fall ,det är ju ett trevligt hotell men ligger en aning utanför.
     
  7. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
  8. Accor

    Accor Företagsrepresentant

    Hej @miklad,
    Såg det du skrev gällande ex Mercure Nyköping. Jag håller på att kolla upp reglerna gällande detta och återkommer inom kort.
    Ska absolut försöka se till att du får dina poäng trots att hotellet ej längre var en del av Accor.

    Mvh
    Hanna
    AccorHotels Scandinavia & Finland
     
    yopeyo och lillemannen gillar detta.
  9. Accor

    Accor Företagsrepresentant

    @miklad
    Kan du maila mig ditt medlemsnummer så ska vi ordna "courtesy points" för din vistelse på ex Mercure Nyköping? Ser fram emot att höra från dig.

    Mvh
    Hanna
    AccorHotels Scandinavia & Finland
    socialmedia.scafi@accor.com
     
    jerixon, Knucket, FF#1 och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×