Senaste nytt

Hotellfråga? [överbokat]

Senator

Moderator
Jag tycker faktiskt erbjudande du fick var ett riktigt schysst erbjudande. Jag har lite svårt för det här eviga "jag skall ha kompensation" attityden här inne.

Nu skulle jag vilja hävda två saker:
1. Ditt förslag är sämre för dig
2. Radisson Blu har verkligen hittat en bra ersättning för deras egna klanteri.

Vad kostar andra hotell nu på samma datum?
 

Agö

Medlem
Jag tycker faktiskt erbjudande du fick var ett riktigt schysst erbjudande. Jag har lite svårt för det här eviga "jag skall ha kompensation" attityden här inne.

Nu skulle jag vilja hävda två saker:
1. Ditt förslag är sämre för dig
2. Radisson Blu har verkligen hittat en bra ersättning för deras egna klanteri.

Vad kostar andra hotell nu på samma datum?

Fast vänta nu. Varför ska just Andreas drabbas av detta? Hade han velat boka Park Inn så hade han gjort det. Nu har han en bekräftad bokning som hotellet väljer att avboka. Jag ser ingen som helst anledning att lägga sig platt i ett sådant fall.
 
Jag tycker faktiskt erbjudande du fick var ett riktigt schysst erbjudande. Jag har lite svårt för det här eviga "jag skall ha kompensation" attityden här inne.

Nu skulle jag vilja hävda två saker:
1. Ditt förslag är sämre för dig
2. Radisson Blu har verkligen hittat en bra ersättning för deras egna klanteri.

Vad kostar andra hotell nu på samma datum?

Ska och ska? :)

Jag kommer knappast stämma hotellet om jag inte får kompensation då det bara rör sig om småpengar men det är ändå ganska drygt att man får ett så sent besked. Speciellt när jag haft reservationen "länge".
Kommer dock göra ett försök då jag hellre tar Club Carlson poäng än en natt på Park Inn Glasgow..

Alternativt en voucher på Radisson Blu Glasgow som jag kan använda vid ett senare tillfälle.
 
Nu fick jag detta:

Hi Andreas,

As way of compensation we would like to offer you 50,000 Club Carlson points, this will allow you to have an overnight stay in any Carlson hotel worldwide.

I do hope this is an acceptable compensation for you and I will cancel your stay at The Park Inn Glasgow.

Once again please accept my sincere apologies for the inconvenience caused.

Kind regards
Susan

Är 50.000 poäng bra i kompensation?
 

OliT

Medlem
Nu fick jag detta:

Hi Andreas,

As way of compensation we would like to offer you 50,000 Club Carlson points, this will allow you to have an overnight stay in any Carlson hotel worldwide.

I do hope this is an acceptable compensation for you and I will cancel your stay at The Park Inn Glasgow.

Once again please accept my sincere apologies for the inconvenience caused.

Kind regards
Susan

Är 50.000 poäng bra i kompensation?

Bra och bra? Det räcker till en övernattning på valfritt hotell som har tillgänglighet på bonusnätter, vilket ju är hyfsat. Hur bra det är för dig (vilket värde det ger) beror ju på var du planerar att sova. På Manhattan är det ganska bra värde, i alla fall.
 
Bra och bra? Det räcker till en övernattning på valfritt hotell som har tillgänglighet på bonusnätter, vilket ju är hyfsat. Hur bra det är för dig (vilket värde det ger) beror ju på var du planerar att sova. På Manhattan är det ganska bra värde, i alla fall.

Haha, jag är som sagt relativt ny till Club Carlson så har dålig koll men jag tackade "ja" i alla fall så får jag försöka hitta en natt som ger bra värde. :)

Slutet gott, alla nöjda och glada. Bra hanterat av hotellet om man bortser från att detta kom väldigt tätt inpå!
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Har nog bara drabbats av överbokning en gång (i Köpenhamn) pga toppmöte. Blev flyttad till ett annat Radisson SAS och rum+frukost betalt samt en middag.

Så att erbjuda ett annat hotell (om än till lägre pris) tycker jag inte är tillräckligt. Hade de erbjudit en natt på Park Inn utan kostnad så må det varit värt erbjudandet.
 

jumbooze

Medlem
Haha, jag är som sagt relativt ny till Club Carlson så har dålig koll men jag tackade "ja" i alla fall så får jag försöka hitta en natt som ger bra värde. :)

Slutet gott, alla nöjda och glada. Bra hanterat av hotellet om man bortser från att detta kom väldigt tätt inpå!
Plocka en natt i New York, du har ju säkert vägarna förbi där
 
Toppen