Senaste nytt

Hotellbokning med rocketmiles.com

Dr. Miles

Expert
Underhållande aprilskämt från rocketmiles.com

00000931.png

Man kan få 1.000 miles även på hotellet som har room rate under 100 USD per natt.
Antalet miles bör ha varit minst 100.000 miles för en room rate 17.129 USD per natt, även om det var aprilskämt.
 

Dr. Miles

Expert
http://www.rocketmiles.com/spring-bonus

Rocketmiles skrev:
Celebrate Spring with 3,000 Bonus Miles
Enjoy bonus miles on all stays completed in April.

  • Book a premium hotel on Rocketmiles and automatically earn thousands of miles.
  • Earn 1,000 - 5,000 miles per night on every hotel, every time.
  • Plus, earn an additional 3,000 bonus miles when you make your first booking and check-out before 30 April 2014.
  • Great rates, huge rewards, no catch - simple as that.

Observera att man får bara dyrare hotell i resultat när man söker genom länken ovan.
Jag har kollat både för Bangkok och för Tokyo under Aprilmånad och sidan visar bara priser över 100 USD per natt medans det finns hotell som är från 58 USD per natt när man söker från vanlig sida www.rocketmiles.com.
 

kexxcream

Medlem
Jag kanske gör något fel när jag söker men alla hotell i Tokyo som jag får upp för oktober är över $100. Är det högsäsong i Tokyo då?
 

Dr. Miles

Expert
Jag kanske gör något fel när jag söker men alla hotell i Tokyo som jag får upp för oktober är över $100. Är det högsäsong i Tokyo då?

Rocketmiles visar ofta dyrare priser än andra webbsidor och ibland är prisskillnaden så pass stor så att det lönar sig att köpa miles separat.

Svar på din fråga är, nej oktober är inte högsäsong i Japan, däremot hotellpriser är ofta dyrare på helger än på veckodagar.
 

jumbooze

Medlem
Ofta dyrare men inte alltid, ta upp hotelscombined och jmf. priset.
För mig kan det finnas andra triggers som att t.ex. få in några tusen miles till ett konto som saknar det för att blir bokningsbart t.ex. US Airways för att kunna boka en billig intra europa enkel som annars ibland kan bli löjligt dyrt
 

staff

Medlem
Intresserad av att testa Rocketmiles.com snart. Intressant affärsidé.

Vet inte hur det står sig mot 10 Amex Membership Rewards per spenderad dollar hos Hotelclub.com här i Australien.
 

Henrik_B

Medlem
Rocketmiles visar ofta dyrare priser än andra webbsidor och ibland är prisskillnaden så pass stor så att det lönar sig att köpa miles separat.

I många fall stämmer detta väl in. Jag håller mig borta från hotel som delar ut låga miles och samtidigt inte inkluderar frukost. Då blir det garanterat dyrare att köpa miles ovanpå hotellkostnaden. Dock går kalkyen ihop om man trixar till det med bonusmiles som jumbooze brukar vara duktig på.
 
Toppen