Senaste nytt

Hotellbokning med rocketmiles.com

jumbooze

Medlem
Jag har inte gjort det själv men jag misstänker att det inte går då betalningen går direkt till Rocket Miles.

Jag fick alla status relaterade benefits men jag har inte haft mage att testa att efterregistrera, jag bodde på ett GHA / Kempinski och fick en ny Award (loacal award) på denna vistelse men jag har inte jagat Eurobonusen från vistelsen.
 

jumbooze

Medlem
Berätta gärna mer - jag testade Rocketmiles lite nyss och valde USDM som "mottagare" av poängen. Visade 6000 poäng för sex nätter i Melbourne (oavsett hotell) som exempel. Finns säkert andra sätt - vore kul att lära sig!

1000 är en standard men det finns lite dyrare hotell som ger 2000 / natt.
Tricket för att mjölka första vistelsen så ska man 1) fixa 1000 via referral och 2) boka när det finns en kampanj, det var så jag plockade 7000 på en natt för det fanns en 5000p kampanj.
 

Henrik_B

Medlem
Drog också in 6000 miles till mitt Unitedkonto efter jumbooze's tips i annan tråd, tack! En annan trevlig finess med Rocketmiles är att intjäningen fortfarande fungerar när man bokar hotellnätter åt andra vilket kan sätta mycket snabb fart på intjäningen. Dock tror jag att Rocketmiles kommer att ändra på det och även bli mindre generösa när de har blivit mer etablerade, min egen spekulation..
 

jumbooze

Medlem
Drog också in 6000 miles till mitt Unitedkonto efter jumbooze's tips i annan tråd, tack! En annan trevlig finess med Rocketmiles är att intjäningen fortfarande fungerar när man bokar hotellnätter åt andra vilket kan sätta mycket snabb fart på intjäningen. Dock tror jag att Rocketmiles kommer att ändra på det och även bli mindre generösa när de har blivit mer etablerade, min egen spekulation..
Jag tror inte de ändrar på möjligheten att tjäna på att boka rum åt andra för de skickade just ut reklam om hur en tjej tjänade mycket poäng på detta sätt så det är en selling point för dem just nu iaf.
 

Henrik_B

Medlem
Kampanjen tog slut imorse (2AM CT). Jag som sparat länken och hade tänkt att boka några nätter ikväll:(Tror dock det kommer fler liknande kampanjer inom kort.

Menar du att man bokar en natt i taget med en sådan kampanj? Alltså 5 nätter på samma hotell = 5 bokningar, eller misstar jag mig?
 

jumbooze

Medlem
Kampanjen tog slut imorse (2AM CT). Jag som sparat länken och hade tänkt att boka några nätter ikväll:(Tror dock det kommer fler liknande kampanjer inom kort.

Menar du att man bokar en natt i taget med en sådan kampanj? Alltså 5 nätter på samma hotell = 5 bokningar, eller misstar jag mig?
Nej, precis så är det, man mjölkar det faktum att varje bokning har en bonus.
 

henrik l

Medlem
Själv har jag lyckats "signa up" mig för 5000 miles till AA genom en första bokning, Shangri-La i Surabaya, för runt 130$.
 
Toppen