Senaste nytt

Hotellbokning med rocketmiles.com

Henrik_B

Medlem
Det hade varit intressant att veta också. Som jag kan se det så är det möjligt att överföra sina Avios från BA.com till Avios.com och på så vis slå ihop poängen med de som kommer in från hotellbokningen.

Rocketmiles Concierge kontaktade mig eftersom det inte gick att posta Avioserna från kampanjen till BAEC. Jag fick då skapa ett separat konto på Avios.com och meddelade det nya numret. Snabbt svar från RM Concierge (7 min) om att Avioserna är på väg till det nya kontot. Där går det sedan bra att konvertera dem till BAEC, det har jag kollat upp. Du måste ange en UK adress för att kunna skapa kontot.
 

Henrik_B

Medlem
Jag har hittat en mycket intressant och gedigen studie i 6 delar där Rocketmiles, Kaligo och Pointshound jämförs. Har inte hunnit läsa igenom hela ännu men har sett att Rocketmiles vinner stort på intjäning (bortsett från större bonuskampanjer). Pointshound vinner på hotellutbud, dock saknar de både United MilagePlus och BAEC vilket gör det programmet mindre intressant för många. En del av studien tittar även på en viktig detalj som ifall man faktiskt tjänar miles istället för köper. Det tycker jag är intressant!

Rocketmiles vs Kaligo vs PointsHound (Part 1) - The Loyalty Programs & Hotels Offered - Vacation SmarterVacation Smarter
 

henrik l

Medlem
Vet inte om det har nämnts tidigare, men det verkar även som att antalet mil som erbjuds för samma hotell varierar beroende på hur långt innan man söker. Har vid två tillfällen bokat vistelser i början av september på Holiday Inn i England i och ngn gång i juni, juli har ett erbjudande om 9-10 000 miles till AAdvantage dykt upp. Jag upplever även att priset har varit i princip det samma som på hotellets hemsida.
 

henrik l

Medlem
Har botaniserat runt lite även på Points Hound och Kaligo. Är fördel med dessa två verkar vara att man även kan komma åt rum på Club Level, vilket verkar vara lite knepigare med Rocketmiles. Har tidigare mest använt Rocketmiles vid några tillfällen, eftersom jag tyckte PointsHound gav uselt med miles. Men i fortsättningen kommer jag nog att jämföra alla tre om jag har en bokning som ligger utanför mina hotellprogram.
 

Henrik_B

Medlem
Har botaniserat runt lite även på Points Hound och Kaligo. Är fördel med dessa två verkar vara att man även kan komma åt rum på Club Level, vilket verkar vara lite knepigare med Rocketmiles. Har tidigare mest använt Rocketmiles vid några tillfällen, eftersom jag tyckte PointsHound gav uselt med miles. Men i fortsättningen kommer jag nog att jämföra alla tre om jag har en bokning som ligger utanför mina hotellprogram.

Du kan komma åt Club rooms på Rocketmiles också. Av någon anledning har de ofta döpt om rummen till någonting annat. Jag brukar pussla ihop det med att jämföra rumstorlekar, priser, bilder och annat med det aktuella hotellets site.


Om jag bokar ett Hilton-hotell med Rocketmiles, kommer det gillas som en av tre eligible stays för att behålla HHonors Gold enligt challengekampanjen som pågår nu?

Guld direkt med Flying Blue | BusinessClass.dk forum | 350 000 indlæg om rejser
Har ingen koll på Hilton men standard är att tredjepartsbokningar ej räknas.
 

Brandten

Medlem
Onödigt att starta en ny tråd och även om jag skulle göra det så vet jag inte om det skulle ligga i flygbolag, hotell eller någon övrigkategori.

Hur som helst...Fick mail från Turkish Airlines som säger:
Dont miss your chance to to earn +5000 Miles!
Book hotels on the Rocketmiles website and always earn 1000-10000 Miles per night.
Plus, as an Elite and Elite Plus member, get an extra 4000 Bonus Miles when you make your first reservation on Rocketmiles by 15 July 2016.


Passar fint eftersom jag inte använt tjänsten = 4000 Miles + en 3 nätters i Dubai = 10000 Miles.
 

FFlash

Medlem
Onödigt att starta en ny tråd och även om jag skulle göra det så vet jag inte om det skulle ligga i flygbolag, hotell eller någon övrigkategori.

Hur som helst...Fick mail från Turkish Airlines som säger:
Dont miss your chance to to earn +5000 Miles!
Book hotels on the Rocketmiles website and always earn 1000-10000 Miles per night.
Plus, as an Elite and Elite Plus member, get an extra 4000 Bonus Miles when you make your first reservation on Rocketmiles by 15 July 2016.


Passar fint eftersom jag inte använt tjänsten = 4000 Miles + en 3 nätters i Dubai = 10000 Miles.

Fick samma. Man kan ju tex boka denna själv och sedan låta frun boka rocketmiles+finnair promo...vet inte om det finns flera program som man kan upprepa :)
 
Toppen