Hotell vid Milano Malpensa flygplatsen?

Diskussion i 'Hotell' startad av Bryant, 28 December 2012.

1. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en natt i Milano strax och jag är ute efter ett billigt och bra hotell i närheten av Malpensa(flygplatsen). Någon som har ett bra tips?

2. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Billigaste och bekvämaste är Sheraton, som är kopplad till terminalen. Om du räknar taxinotan in så kommer alla andra alternativ bli sämre.

Hotellet är gigantiskt och har oftast jättebra priser på beatthetimer.com. Betalade själv 70 euros.

3. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Idea Hotel funkar och är normalt sett halva priset mot Sheraton via till exempel Hotels.com. Shuttle (5-10 min) till flygplatsen ingår.

4. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Billig" OJ med AZ som väntar? ;-)

5. Holiday Inn, som Bjornstrom beskriver, är billigt.....men....det är längre bort från flygplatsen än vad man kan tro.

Shuttlebussarna går inte alltid de tider som står skrivna, och ibland är det för många som väntar vid terminalen (då får några vänta tills nästa buss= minst en halvtimme).

Jag säger Sheraton, alla dagar i veckan (om det inte är alldeles hiskligt dyrt dvs)

6. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har lyckats få ner priset på sheraton till 588SEK för ett enkelrum. Så det lutar åt detta hotell.

Detta var mitt första val men det skiljer endast ca 100SEK i pris.

Yes, http://www.businessclass.se/flygbiljetter/5504-inrikes-i-italien-via-tokyo.html :). Stannar dock och flyger runt lite i Asien.

Last edited: 29 December 2012
  7. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då skall du nog ta Sheraton. När jag har behövt sova över på Malpensa så har det skiljt väldigt mycket i pris mellan Idea och Sheraton. Typ 1100 SEK + extra för frukost på Sheraton och 480 SEK inklusive frukost på Idea.

8. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det blev ett enkelrum på Sheraton för 588:-.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!