Senaste nytt

Hotell som har fönster in i badrummet

nitrid

Medlem
Har inte riktigt förstått mig på detta fenomen som verkar finnas lite här och där, dvs ett fönster så man ser in i badrummet från övriga delen av rummet.

Vissa kanske gillar det och andra ogillar.

Tänkte att vi kunde försöka lista dessa hotell så man kan undvika eller välja dom utifrån egen preferens.

Jag börjar med ett bidrag från Crown Plaza i Singapore på Changi flygplats, rum 503.
Visa bifogad bild 62988

Vad skönt att man inte är ensam med denna uppfattning. Hur tänker egentligen hotellen? Inte så romantiskt att sitta på toa med full insyn för sin andra hälft.
 

jolmic

Medlem
Blow Up Hall 5050, Poznan
20151208_060020.jpg
 

micsjo

Medlem
The Penz i Innsbruck, fönster till badrummet. Synd på ett i övrigt fantastiskt hotell med något små rum.

Hilton Beijing Wangfujing. Executive room. Har inte ens väggar till badrummet som är stort med separat duschrum (inte kabin), toalett och annat. Tog ett par dagar innan vi fattade att hela väggen var en skjutvägg som var riktigt tight inklämd så man inte såg att det gick att stänga för.
 
Holiday Inn New Delhi International Airport har rum med ett stort glasfönster mellan duschen och rummet, typ en meter från sängen. En vanlig persienn hissas upp/ner med en automatisk kontroll inifrån badrummet. Persiennen sitter dock på utsidan av fönstret, dvs. inne i rummet så det är inga problem att tjuvkika för den som vill. :)
 

Jönsson

Medlem
Double Tree by Hilton Higueron (två olika rum). Toaletterna saknar dörrar och till viss del väggar. Själva utrymmet (båset) med toalettstolen har en halvt genomskinlig skjutdörr. När den dras för öppnas utrymmet till duschen (samma dörr). Det går alltså inte ha en privat stund i ett av utrymmena om det andra samtidigt ska användas av någon annan. Badkaret står öppet ut mot rummet.
 

RobHK

Medlem
Stör mig inte särskilt mycket på fönster in till handfat/dusch. Däremot när det är öppet till toan, så att alla ljud där hörs i hela lägenheten, det känns verkligen kasst. Även om jag inte direkt längre är blyg inför flickvännen eller vice versa, så kanske man inte vill sitta i sängen och tydligt höra alla detaljer inne på toa. Desto större problem är ju detta om man reser med någon som man inte är så nära med.

T.ex. bodde vi nyss på Mandarin Oriential i Shanghai och deras toadörr va någon liten historia i glas, ljuden förstärktes ju snarare än att dämpas..
 
Toppen