Senaste nytt

Hotell Singapore under F1

Voyageur

Medlem
Swissotel stamford, en av byns högsta byggnader och ligger längs f1 banan. Alla rum har balkong, se till att få ett rum högt upp och med utsikt över banan så borde du kunna se i princip hela banan de kör på;)
 

John Mack

Medlem
Någon som har bra koll på vilka biljetter man ska köpa. Som det nu är väljer vi mellan 3 day premier walkabout och 3 day pit combination som nästan kostar dubbelt. Biljetter bara till söndagen verkar slut. Tänkte även kolla Bon Jovi efter loppet på söndagen. Något tips var man ska stå mm
 
Någon som har bra koll på vilka biljetter man ska köpa. Som det nu är väljer vi mellan 3 day premier walkabout och 3 day pit combination som nästan kostar dubbelt. Biljetter bara till söndagen verkar slut. Tänkte även kolla Bon Jovi efter loppet på söndagen. Något tips var man ska stå mm

Vi går med samma funderingar...Bon Jovi blir kul!

Jag hade "Paddock Club" på F1 i Melbourne och jag misstänker att allt annat blir dåligt jämfört med det så jag kommer nog inte satsa på så dyra biljetter.
 

John Mack

Medlem
Några restaurang- eller bartips från någon som är uppdaterad på Singapore. Jag pluggade där under ett halvår men det var 16 år sedan och lite annan budget...
 
Har börjat kolla på detta och behöver tips var vi skall bo i september. Kollat på Raffles, ligger på runt 6000 per natt för deras state room på 67 kvadrat inklusive frukost. Hur är detta? Mandarin runt 7000 per natt men då ingen frukost och hälften så stort rum. Shangri-la också 6000 per natt. Just nu lutar det åt Raffles just för att det är Raffles. Vad säger den samlade kunskapen här? @John Mack, @matado, @m10 var ju där tidigare under F1. @staff bor / har bott i Singapore. @Johanna har bott på Raffles. All input är värdefull.

Sen är ju frågan vilka platser på banan man skall ha...
 

John Mack

Medlem
Vi bodde på Mandarin Oriental och hade utsikt över banan vilket var ett stort plus. Vi kollade träningarna från hotellrummet. Poolen där är också riktigt bra. Nackdelen är att taxi måste köra genom ett stort garage varje gång man ska till och från. Till läktaren promenerar man dock. Servicen är världsklass men rummen har varit med några år.
 
Vi bodde på Mandarin Oriental och hade utsikt över banan vilket var ett stort plus. Vi kollade träningarna från hotellrummet. Poolen där är också riktigt bra. Nackdelen är att taxi måste köra genom ett stort garage varje gång man ska till och från. Till läktaren promenerar man dock. Servicen är världsklass men rummen har varit med några år.
Var det ungefär samma priser Förr året som nu, runt 7000 per natt? Eller är jag för tidigt ute och borde ha is i magen?
 
Toppen