Hotell Singapore under F1

Diskussion i 'Hotell' startad av pljung, 4 Juni 2013.

1. pljung

pljung Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Planerar för en resa till Singapore till höstens Formel 1, och skulle vilja ha lite förslag på bra och prisvärda hotell.
    Loppet körs i Marina Bay området och alla hotell i dess närhet är i stort sett fullbokade, men om man väljer att bo en bit bort (efter Orchard Road) är det då enkelt att ta sig med tunnelbanan eller annan kollektivtrafik till Marina Bay?

2. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var där och såg på F1 förra året. Hela området kring Marina Bay byggs om, vägar stängs av etc, så jag skulle säga att det är en fördel att inte bo där mitt i alltsammans. Du tar dig lätt dit med kollektivtrafiken och allt är på sant Singaporeansk manér exemplariskt organiserat.

3. tobmi

tobmi Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle bott på Fullerton Hotell. Kanske inte prisvärt men perfekt läge :)

4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Club balcony harbour view på Pan Pacific så sparar man ca 500 EUR per person men får ändå en grym upplevelse. :)

5. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan rekommendera Goodwood Park, ett tvåvåningshotell byggt 1900, omgärdat av skyskrapor ett kvarter från Orchard Road på behörigt avstånd från F1-cirkusen. Prova gärna deras Afternoon tea, som var med levande klassisk musik när vi var där.

PICT5077.jpg

PICT5082.jpg

6. Finns det något alternativ till Shangri-La ;)

7. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ritz Carlton Millenia var väl inte så dumt heller? :)

8. John Mack

John Mack Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar på Mandarin Oriental till i September. Grymt hotell och läge. Någon som bott där?

9. Där har jag bott flera gånger. Jag gillar verkligen det hotellet - traditionsrikt och femstjärnor hela vägen även om byggnaden börjar bli till åren. Dom har en dansk VD på hotellet :)

Skönt poolområde med cabanas och servering vid solstolen. Inte jättelikt som på vissa resorts men snyggt och fräscht. Morton's Steakhouse ligger inuti hotellet med grymma stekar och frukosten är omfattande.

IMG_1440.JPG

Nära till F1 banan :)

IMG_1497.JPG

IMG_1441.JPG

IMG_1499.JPG

Dreamliner787 gillar detta.
  10. Johanna

Johanna Medlem

Jag bodde på Raffles. Inte billigt men fantastisk upplevelse.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!