Senaste nytt

Hotell & resetips: Kambodja

JonW

Medlem
Ett tjusigt Raffles finns även i Siem Reap ska nämnas.
Dock långt ifrån till hyggligt pris om jag minns rätt.
 

JonW

Medlem
Det är synd att Bangkok Airways har slutat samarbete med Siem Reap Airways(FT) längre pga FT slutade flyga helt och hållet.
Annars hade det varit fint att flyga runt med Discovery Airpass:en.
FT var i alla fall tidigare t o m ett helägt dotterbolag till Bangkok Airways,
Bolaget blev dock svartlistad av säkerhetsskäl, sen vet jag inte riktigt hur ägarturerna gick. Kan tänka mig att det spända läget mellan Thailand och Kambodja påverkat situationen.
 

Ozz

Medlem
Kan rekommendera Pavilion Hotel i Phnom Pennh om man inte är sugen på de stora komplexen.

Det är ett litet boutiquehotell med mycket trevlig personal och personlig service. Vi bodde där i våras och bokade också nåt paket som innefattade hämtning på flygplatsen i en Jaguar från 60-talet, en båttur på Mekongfloden, en flaska Champagne på rummet och en alldeles utsökt trerätters middag efter båtturen på en lokal restaurang. Ganska spartanska rum och en mycket enkel frukost som bestod av hembakt bröd, kaffe, färsk ananasjuice och hemgjord ananasmarmelad.

Det var mycket lätt att trivas och känna sig välkommen där.
 

Gus

Medlem
Ska till Phnom Penh och Sihanoukville i januari. Någon som har tips på ett bra hotell i Sihanoukville? Gärna ett billigt (första nätterna) och ett lyxigt alternativ (sista nätterna). Pool är ett måste och gärna poolbar. :cool:
 
Toppen