Senaste nytt

Hotell recension: Double Tree by Hilton Hotel Newark Airport

TjudöBoy

Medlem
Lägger upp recensionen här då hotellet ej finns på hotell recensions sidan.

Double Tree by Hilton Hotel, Newark Airport, USA

Titel på recensionen: Billigt Transfer hotell nära flygfältet

Datum för vistelse: 12-13 Juni 2014

Room type: 1 King Bed –Non Smoking

Prisindikation: Jag betalade 8000 poäng + 46 dollar/natt inklusive skatter

Ligger nu på runt 130-200 dollar/natt eller 20 000 poäng lite beroende på vilka datum man bokar.

Hotellbeskrivning

Hotellet var väl inte så mycket att skriva hem om men det fungerade utmärkt till det vi hade behov av nämligen en god natts sömn.
Då vi anlände till Newark lite efter 21 på kvällen så orkade/ville vi inte åka in till New York för en natt när vi ändå skulle checka in på InterContinental-Times Square New York dagen efter.

Läge och transport

Läget på hotellet gör det till ett ypperligt transfer hotell eller en bra startpunkt om man skall vidare med hyrbil eller annat transportmedel. Hotellet har egen transfer service till/från Newark Airport. Tyckte att detta var riktigt smidigt, kanske inte modernaste bussarna som finns men de fyllde sin funktion.

Incheckning/Utcheckning, service och statusförmåner

Incheckningen gick smärtfritt, men vi kom till hotellet ca. 22:00 så det var ju inte direkt någon anstormning av folk vid reception.
Utcheckningen gick lika smidigt, de frågad vart vi skull varvid vi svarade NY City. De gav oss då tipset att åka med transfer bussen tillbaks till Newark å sen ta bussen till Port Authority Bus Terminal vilket vi gjorde. Därifrån var det bara 2 kvarter att gå så skulle vi vara framme vid vårt nästa hotell, InterContinental New York Times Square.
Vid inchecknings/utchecknings tillfället var jag HHG och blev välkomnad/avtackad som guld medlem men inget mera drastiskt.

Rummet

Bodde som sagt i ett 1 Bed King Room. Rummet var relativt stort men med en ganska tråkig/dyster inredning, kändes lite som ett ”long stay” hotellrum men utan köket. Hade inte direkt så stora krav på rummet då vi endast skulle stanna en natt. Som ett affärs hotell för någon som har ärenden i Newark eller närområdet fungerar det riktigt bra.

Mat, dryck och faciliteter

Då vi endast åt frukost på hotellet så är det ganska svårt att ge en rättvis bedömning av maten. Frukosten var helt ok, utbudet var dock lite torftigt men servicen var trevlig och vänlig.

Internetuppkoppling

WiFi fanns på hela hotellet och som guldmedlem var det gratis.

Slutsats

Som sagt ett helt "basic" hotell men kan riktigt bra rekommendera hotellet för en par nätters vistelse om man har ärende i området eller har en lite längre stop over. Annars så skulle jag nog välja något annat, lite mysigare hotell.

Reception
Reception.jpg

Lobbyn
Lobbyn.jpg

Atrium
Atrium.jpg

Pool
Pool.jpg

Rum vy 1
Kingbed.jpg

Rum vy 2
Room rest area.jpg

TV
TV.jpg

WC
Wc.jpg

Frukost sal
Frukost.jpg
 

agehall

Medlem
Det där hotellet har jag tillbringat en vecka på. Helt OK hotell måste jag säga, framförallt för att vara ett flygplatshotell i USA. De har ofta bra priser och det finns egentligen ingenting att klaga på.
 

TjudöBoy

Medlem
Förstår jag det rätt att ni bodde där för nästan fyra år sedan? Eller har du skrivit fel på datum?
Du fattar nog helt rätt, hittade lite bilder i datorn när jag ”städade” å tänkte att d kunde komma till pass i en recension istället för att bara radera dem. Verkade som att ingen skrivit om hotellet så den kunde kanske hjälpa ngn med hotell valet.
 
Toppen