Senaste nytt

Hotell på Phuket - Tips efterfrågas

oxxax

Medlem
Jag skrev i tråden i januari och nu är vi på Phuket. De första sex dagarna spenderades på Centara Grand Beach Resort i Luxury Pool Suites, och anledningen till att valet föll på detta var för att ungarna på 5 respektive 8 år skulle kunna ha lite kul vid poolområdet som såg relativt bra ut på bilderna. Sammanfattningsvis så var maten bra, servicen lite småseg ibland även om personalen var väldigt trevlig och rummen ok. Det kan dock inte vara en raketforskare som har klurat ut hur poolen ska byggas då kakellplattorna inte ligger i våg med varandra. Först resulterade det i att ena dottern slig sig på en tå så att det började blöda, och vid vattelpolospel (som hotellet ordnade) så skar jag mfl av bitar på samtliga tår och trampdynor. Inte så smart.

De sista 8 dagarna spenderar vi nu i en 4-bedroom ocean villa på Amanpuri. Jag har förmånen att det var morsans förslag och genom hennes plånbok (och mitt amex :)), men om man är på Phuket och har möjlighet att bo här så har jag svårt att se att man kan bli besviken. Jag har enligt min egen uppfattning bott på ett antal riktigt bra hotell, men inget utav dem har varit som detta gällande smak, känsla, detaljer, service och kvalitet.
 

Attachments

  • IMG_2476.JPG
    IMG_2476.JPG
    132,1 KB · Visningar: 170
Toppen