Senaste nytt

Hotell på Phuket - Tips efterfrågas

segra

Medlem
Liten uppdatering. Jag har bokat 1st 2br Ocean front villa på Pullman Khao Lak i 8n. Nu har Qatar ändrat lite i flygtiderna och då öppnade sig möjligheten att göra ändringar. Vi förlängde semestern med 4 n och tänkte ta 3 n på något riktigt grymt ställe samt sista natten nära flygplatsen för att slippa gå upp mitt i natten. Finns det någon pärla man missat läsa om? Ställde frågan i tidigare inlägg om Naka Island (SPG) men ingen här på forumet verkar ha provat detta hotell.
 
Last edited:
Liten uppdatering. Jag har bokat 1st 2br Ocean front villa på Pullman Khao Lak i 8n. Nu har Qatar ändrat lite i flygtiderna och då öppnade sig möjligheten att göra ändringar. Vi förlängde semestern med 4 n och tänkte ta 3 n på något riktigt grymt ställe samt sista natten nära flygplatsen för att slippa gå upp mitt i natten. Finns det någon pärla man missat läsa om? Ställde frågan i tidigare inlägg om Naka Island (SPG) men ingen här på forumet verkar ha provat detta hotell.
Pullman har ett hotell vid Nai Thon beach som ligger nära flygplatsen.
 

Johanna

Medlem
Bodde på Rayavadee, när det var Starwood Luxury Collection. Det är riktigt skumt att de överhyuvudtaget har fått lov att bygga hotellet. Det ligger mitt i en nationalpark. Det kan inte ha gått till med rätta medel, när de fick byggnadslovet..... Det är visserligen små bungalows (oftast med två våningar - sovrummet på ovanvåningen) som är diskret utplacerade på en stor yta bland en massa träd. Som påpekats är det en jättecirkus dagtid, när utflyktsbåt efter utflyktsbåt kommer från Krabi till ön. Securityvakterna på hotellet var benhårda - inga dagtids-turister släpptes in på hotellet - inte heller poolbaren. På så vis var hotellet en skyddad zon. På den sena eftermiddagen var det hur fridfullt och tomt som helst. Restaurangerna på hotellet (en internationell och en thailändsk) var lite si och så med inte så stort utbud. Man tröttnade snabbt på dem, men det finns inga alternativ. Förutom hotellet är det bara natur på ön - inga andra faciliteter (på gott och ont).
Inte det enda som är byggt så. Jag besökte Ko Samet för några år sedan och då sa dom att typ allt var svartbyggen för hela ön var nationalpark.
 
Någon här som testat The Naka Island, Phuket | A Luxury Collection Resort & Spa ?
Ser bra ut men frågan är hur "omständigt" det är om man vill
lämna ön?
Jag har varit där två gånger. Det är lite speciell stil på rummen kan man väl säga. Lite som Tatooine från Star Wars eller något. Vi försökte aldrig ta oss därifrån eftersom vi bara bodde tre nätter åt gången så jag vet inte hur krångligt det är om man bara vill in till stan en stund. Men det kostar väl en slant och är väl inte hur enkelt som helst. Vi passade på att paddla ön runt och cykla omkring lite. Det finns en övergiven halvbyggd resort på en annan del av ön som var lite fascinerande att se. Det finns även några andra små resorter och en liten by. Annars är det väl inte så mycket som händer där ute. Men bra för avkoppling och goda drinkar vid baren.
 
Jag rekommenderar Naka Phuket beach villa. Typ 15meter lång pool, 20 meter till stranden, ska du någonstans så ringer du bara receptionen och så hämtar dom upp dig i en golfbil. Var där i 4 nätter i mars. Du har en relativt bra privacy
 

Direktorn

Medlem
För Accorkortsinnehavare testade jag Novotel Karon Beach nu i Augusti. Det var bra med fina poolområden och nära både till lugna Karon samtidigt som det var enkelt och nära till Patong för lite mer action och utbud. Ingen uppgradering som Platinum och ingen lounge men drinkkuponger och sen utcheckningen 16:00 vilket var mycket bra med sen flygtid.
 

toer00

Medlem
Nuhar jag bokat in oss på Amatara Wellness Resort på Panwa halvön i Phuket, 1 v i en s.k. Ocean VIlla
i slutet av April (2017). Tänkte höra efter om någon har bott där och vill dela med sig sig om syna upplevelser.
Funderar även på The Shore at Katathani... har svårt at bestämma mig! Jag och frugan enbart så vill helst slippa Bamse Club eller Sunwing... :D
 
Toppen