Senaste nytt

Hotell på Phuket - Tips efterfrågas

Naga

Medlem
Pullman KahoLhak stranden nyss...
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalk1452998119.391793.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1452998119.391793.jpg
    416,4 KB · Visningar: 246

Naga

Medlem
Den nybyggda delen av Pullman är "Katiliya", Katiliya Garden Pool Villa och Katiliya Ocean View Pool Villa är i de flesta fall helt utan insyn mot privata poolen. Frukost i exekutiv lounge stil serveras för dessa Katilya villor på "The Teracce".
Man får vad man betalar för, Katiliya delen är top notch.
Lagoon villa ligger nära den mycket stora fina huvudpoolen.
Det finns ingen "familly mart" på resort eller i närheten, kommer ni med Pullmans limousine be honom stanna till vid supermarket i KaoLhak för inköp av vatten, öl, vin. Det är reglerade tider när alkohol/öl/vin får säljas i supermarket, men det är bara att fråga vänligt, brukar gå bra när en trevlig "farang" frågar.
Hos mig förbereds nu barbecue sen lunch på privata terassen
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalk1453016975.603677.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1453016975.603677.jpg
    411,4 KB · Visningar: 280

MrFlyiboy

Medlem
Hej
Vi har bokat flyg till Phuket slutet på mars. Söker nu ett hotell/resort inte allt för långt från flygplatsen eftersom vi har ett tidigt flyg när vi lämnar. Vill dock inte heller bo nära de stora turistställena. Tacksam för alla tips!
/MrFlyiboy
 

toer00

Medlem
Prova Indigo Pearl, hur trevligt som helst, en gammal gruva som man gjort om till hotell, Max 10 min fr Hotellet och en del av Phuket som inte är så "turistisk"...

c35d18d8ecf79b6ccb739ca2a777f543.jpg


47045d58709b88f2251acc4bc9407c4d.jpg


8f6be60330a9c59127d0bcefe34c3e90.jpg
 

Naga

Medlem
IndigoPearl är fint, men lite speciell stil. Jag hade en "privat pool villa", nöjd men återvänder inte, lite för "stelt" i min smak, fin restaurangen hade ambitioner, priser och uppsträckt stil som finställen i Shanghai, Hongkong eller Singapore, det söker kanske en
lyx kines på Thailands semester. Söndags Brunchen är bra men inte i klass och prisvärdhet med "TwinPalms" i Surin. IndigoPearl har ingen privat strand, man går ut genom Gate till NaiYangBeach som inte är den lugnaste. Fördelen är dock närhet till HKT airport.
Jag rekommenderar att Du jämför med Pullman Arcadia, "more value for money" och
hanterbart nära HKT airport.
 

HON-II

Medlem
Lycka till!! Området ser lika igenväxt ut på Google Earth som från utsidan. Skulle tro att det bara är riktigt trångt mellan 10 och 16.

Bodde på Rayavadee, när det var Starwood Luxury Collection. Det är riktigt skumt att de överhyuvudtaget har fått lov att bygga hotellet. Det ligger mitt i en nationalpark. Det kan inte ha gått till med rätta medel, när de fick byggnadslovet..... Det är visserligen små bungalows (oftast med två våningar - sovrummet på ovanvåningen) som är diskret utplacerade på en stor yta bland en massa träd. Som påpekats är det en jättecirkus dagtid, när utflyktsbåt efter utflyktsbåt kommer från Krabi till ön. Securityvakterna på hotellet var benhårda - inga dagtids-turister släpptes in på hotellet - inte heller poolbaren. På så vis var hotellet en skyddad zon. På den sena eftermiddagen var det hur fridfullt och tomt som helst. Restaurangerna på hotellet (en internationell och en thailändsk) var lite si och så med inte så stort utbud. Man tröttnade snabbt på dem, men det finns inga alternativ. Förutom hotellet är det bara natur på ön - inga andra faciliteter (på gott och ont).
 

oxxax

Medlem
Får man låna tråden och be om hotelltips för en som flyger till Phuket med fru och två barn (5 och nästan 8 år), och som kan tänka sig allt som är i närheten och som inte är fullproppat med folk. Jag kollade upp det nämnda Pullmanhotellet, men där får man bara ha 1 barn per rum?! Jag vill ha ett rum där alla kan sova i en riktig säng, alternativt två rum med dörr emellan.
 
Toppen