Senaste nytt

Hotell på Malta för badsugna

RickardG

Medlem
Nu är jag lite lat för det finns säkert i andra trådar, men skulle guldkortet på Radisson ge mig något konkret av värde i det här fallet?
 

gdaily

Medlem
Nu är jag lite lat för det finns säkert i andra trådar, men skulle guldkortet på Radisson ge mig något konkret av värde i det här fallet?
Uppgradering (vet ej om det gäller third-party bokningar men har fungerat för mig i alla fall). Samt 4-4-2 och 2-4-1 priser, dock troligen inte den veckan du vill boka.

Guldkortet på Radisson är det kort jag tänker förlora sist i min plånbok, det har gett mig mycket glädje genom åren, trots att det blivit kraftigt försämrat sista tiden.
 

JWD

Medlem
Jag har bott 8 månader på Malta (Balluta Bay) så har du några funderingar så ska jag försöka hjälpa dig så gott jag kan med tips och råd. Har dem några speciella intressen?

Som det redan har påpekats så ligger Radisson ganska avsides men och andra sidan så har hotellet ett trevligt poolområde. Det är väldigt billigt och enkelt att resa med buss på ön, även om de går lite som dem vill. Ett gott råd är att undvika de vita taxibilarna mer än från flygplatsen! Ska man resa med taxi så är det förbeställda eCabs som gäller, det finns en smidig app för ändamålet.

När det kommer till Mat så finns det några guldkorn, men britterna har lyckats besudla även denna medelhavspärla med sin majonnäs på allting. Det maltesiska köket skiljer sig en del från övriga grannar. Men det är samtidigt mycket crossover-cooking med influenser från alla hörn och kanter.
 

RickardG

Medlem
Tack, jag har bokat Radisson golden sands redan så jag hoppas de blir nöjda. Det är sol, natur och vatten som gäller och mindre fokus på sevärdheter i form av historiska platser eller matupplevelser :)
 
  • Gilla
Reactions: JWD

gdaily

Medlem
När det kommer till Mat så finns det några guldkorn, men britterna har lyckats besudla även denna medelhavspärla med sin majonnäs på allting. Det maltesiska köket skiljer sig en del från övriga grannar. Men det är samtidigt mycket crossover-cooking med influenser från alla hörn och kanter.
Jag brukar sammanfatta det med "lata greker som lagar engelsk mat", dvs så dåligt som det bara kan bli ;-)
 

JWD

Medlem
Tack, jag har bokat Radisson golden sands redan så jag hoppas de blir nöjda. Det är sol, natur och vatten som gäller och mindre fokus på sevärdheter i form av historiska platser eller matupplevelser :)

Ja om det är sol och bad som är prio 1 så har du gjort ett mycket bra val. Som sagt så ligger hotellet ''åt fel håll'' för de som är på Malta för att festa på bargatorna i PV (Paceville). Så det kommer nog med största sannolikhet vara lugnt och barnvänligt.

Jag brukar sammanfatta det med "lata greker som lagar engelsk mat", dvs så dåligt som det bara kan bli ;-)

Haha ja det är då inte långt ifrån på Malta heller för den delen. Men håller man sig bara ifrån turisthaken och läser noga på pizzamenyn så ska det inte vara några bekymmer med att hitta vällagad mat ändå.
 
Toppen