Senaste nytt

Hotell nära Oslo Gardermoen flygplats?

Brandten

Medlem
OT-svar: (Borde kanske varit en egen tråd?)

Det är ju numer nästan "gratis" på Gardermoen... Priserna är inte högre där än på Arlanda - så när NOKen står i 1:1 istället för 1,30 så är det mesta överkommligt.
Fördelen med att äta på Gardermoen är att det, för att vara Norge, finns alternativ. I övriga Norge finns bara ett alternativ mellan "fine dinning" och "egen smörgås med brunost" vilket kallas Peppes pizza, vilket man gärna undviker.
Fast en tjockkorv i bröd med dricka kostar INTE 97kr på ARN. 2 pizzabitar och en stor stark kostar INTE 182kr på ARN.
 

Jonas C

Medlem
I någon av loungerna!! Köp dig in om du inte har status, det kostar nästan samma som en korv med bröd/pizzaslice och Cola.
Status har jag, men tyvärr kommer man inte in vid ankomst. Ska övernatta på Radisson Blu, så jag utgår från att det bör finnas bättre/billigare ställen att äta på än hotellets restaurang.
 

Homer

Medlem
Ingick det frukost i det?

Då svarar jag på min egen fråga.
Ja frukost är gratis för Carlson Guld, uppgraderade gjorde de också.
10k poäng + 597NOK känns som ett klipp...


Jeg overnattet nylig to netter på Park Inn Gardermoen, og med Carlson Gold så fikk jeg oppgradert til business rom. Service var strålende og rommet hadde godt med plass. Om noen skal ha en rimelig overnatting ved Gardermoen, så anbefales dette hotellet mht både jobb og privat.
 

mha321

Medlem
Ja frukost är gratis för Carlson Guld, uppgraderade gjorde de också.
Frukost ingår inte som förmån i Carlson Guld, det krävs Concierge. (Sedan kan naturligtvis något hotell göra annorlunda, men generellt sätt)

Däremot ingår den om man blir uppgraderad till ett rum som har det, tex. Business-rum. På samma sätt som lounge-accessen fungerar hos Hilton.
 

Homer

Medlem
Frukost ingår inte som förmån i Carlson Guld, det krävs Concierge. (Sedan kan naturligtvis något hotell göra annorlunda, men generellt sätt)

Däremot ingår den om man blir uppgraderad till ett rum som har det, tex. Business-rum. På samma sätt som lounge-accessen fungerar hos Hilton.

Det var detta specifika hotell det handlade om ingenting annat, 2 helt olika personer sa att det var deras policy.
 
Last edited:

cnord

Medlem
Flott policy det da :) Blir alltid park-inn eller radisson på meg på gardermoen, orker ikke shuttle eller taxi :p
 

Valley

Medlem
Status har jag, men tyvärr kommer man inte in vid ankomst. Ska övernatta på Radisson Blu, så jag utgår från att det bör finnas bättre/billigare ställen att äta på än hotellets restaurang.

Blir väl lite för omständigt för dig att ta dig till Statoilmacken, kanske? Har själv utnyttjat denna facilitet några tidiga mornar (fast då har jag kommit med bil)
 
Det er også to hoteller innenfor sentralstasjonen. Scandic og Choice. Choice er enkelt, men også det rimeligste. Helt greit for en overnatting. Anbefaler NSB til OSL. Det går to tre tog i timen og mye rimeligere. Bruker bare noen minutter lengere enn Flytoget.
 
Toppen