Senaste nytt

Hotell med trevliga Executive/Club Lounges

NotRyan

Medlem
Traders Club Manila - Mycket trevlig lounge, bra frukost, bra evening-cocktail, underbar personal med personligt tilltal

Millennium Hilton Bangkok - Min favoritlounge, personalen är bara helt underbar får kramar när jag visar mig vid check-in, bra frukost för att vara executivelounge

Conrad Bangkok - Trevlig lounge, "varmare" miljö än Hilton.

Hilton Copenhagen Airport - Liten lounge, knappt godkänd frukost

Hilton Helsinki Strand - Helt ok trevlig lounge

Hilton Kensington London - För liten, välj hellre frukosten i restaurangen intill
 
Hilton Wembley har en väldigt trevlig executive lounge i mitt tycke. (har dock inte besökt så många Hilton executive lounges så har inte så mycket att jämföra med)
Har skrivit ihop en liten text och ett par bilder finns här nedan..

Hilton Wembley
 
Last edited:

TheEagle

Medlem
Hyatt on The Bund Shanghai! - Väldigt trevlig bra och snygg
Sheraton Kuala Lumpur - Välfyllda glas men annars dåligt utbud, tråkig och alldeles för liten. Värdelös frukost.
Hilton London Heathrow Terminal 4 - OK men känns inte så exklusiv, tråkig placering på bottenplanet.
Hilton Colombo - Ok men lite tråkig.
 

GOTATH

Medlem
Sofitel Athens Airport: Liten frukost och hors d'oueuvres från kl 17 som innehåller lite mackor, macarones, praliner. Fri bar med öl, vin och sprit. Bra obemannad lounge.
20131006_175722.jpg 20131006_175906.jpg

Capitol Hilton, Washington DC: Frukost, hors d'oueuvres, milk & cookies. (mån-tor) Läsk ingår. Bra lounge
IMG_5314.jpg IMG_5345.jpg
Sofitel Bangkok, numera Pullman: Frukost, hors d'oueuvres, drinkar etc. Mycket bra. Vet ej hur det är sen det blev ägarbyte.
Waldorf Towers Astoria Lounge: Amerikansk frukost, kakor. Okej lounge, men känslan var bra :)
20130126_145135.jpg 20130128_100951.jpg
 
Ett bra budgettips tycker jag är Novotel Bangkok Ploenchit. Fräscht midclass hotell med lounge som faktiskt erbjuder mycket bättre buffé än Sofitel Sukhumvit snett över gatan. Inga problem att få i sig tillräckligt med bra asiatisk mat för att kunna hoppa middagen. Engagerad personal, complimentary drinks mellan 17-19 och möjlighet att sitta utomhus på 23 våningen bidrog också till stämningen.
 

Direktorn

Medlem
Har inte bott på mer än ett par hotell med Executive Lounge eftersom jag inte samlat så mycket poäng genom ett resande arbete som de flesta här, utan alltid måste pay for all extra själv. Såklart kan det ändå vara prisvärt. Den jag besökt senast var Tower Club rum i Bangkok ( Lebua State Tower) Tyckte det var perfekt att kunna få gå och ta en gratis återställare tidigt på morgonen efter kvällen före då handen var rätt skakis:) Utsikten är även den grym och man kan gå ut från loungen på plan 52och dra in skitig luft i lungorna med utsikt över stan, hehe:) Grymt läckert faktiskt. Utnyttjade free drinks med på eftermiddagen. Frukosten var dock bättre att äta i huvudrestaurangen. Rekommenderas i BKK.
 

Bamsefar

Medlem
Hittade just denna tråd, och ja en har ni helt klart missat, och det är lätt för den är då 17on inte marknadsförd direkt:

Four Seasons Maui och det Club Floor med Club Lounge och Club Concierge.

Jag har varit på en hel del hotel som har olika former av lounge lösningar, framförallt Hilton's och Marriott's. Även om dom är helt okej, så har de extremt långt kvar till den nivån som är på Club Floor på Four Seasons Maui. Visst man får betala för det, och det rätt rejält (och inte några poäng eller FT liknande benefits). Men jissis vilken service. Inte nog med att dom nu råkar känna oss (vi har kanske varit där lite för mycket?), utan de är bara underbara. Det finns ca 30 rum som betjänas av Club Floor staf på 7+1 (1 är f.d. anställd som jobbar extra när några är lediga eller liknande, fick nyligen barn typ).

Såhär ser det ut från balkongen utanför loungen (det finns tre olika stora balkonger, detta råkar vara vår favorit):
2014-01-07 10.44.32.jpg

Vi är så sjukt nöjda varje gång vi vart där så vi kommer åka igen - trots den långa restiden...
 
Toppen