Senaste nytt

Hotell i Sydney

JanneB

Medlem
Ska med sambo till Sydney över nyåret. Vi har också bokat Radisson Plaza. Är intresserad av samma information som TS men även restaurangtips samt förslag på aktivitet på själva nyårsafton. Kommer att följa tråden :)
 

nilsson

Medlem
Vad ni än kommer er för på nyårsafton så boka och planera i god tid. Det är södra halvklotets mest populära nyårsfirande. Folk börjar samlas 12 timmar innan fyrverkeriet för att få plats utmed vattnet. Senast samlades 1,6 miljoner människor för att se 50 miljoner brinna upp på en halvtimma.

Förutom allt du själv lätt kan hitta genom 50 best restaurants och liknande (Momofuko, Quay, etc) så kan jag rekommendera Rockpool bredvid Sofitel. Undvik Darling Harbor.
 

BeckyLeuf

Medlem
Har ni tid och tycker om häftiga naturupplevelse så ta en dag i Blue Mountains. Det är lätt att ta sig dit med tåg och sen köra en Explorer bus runt området (Hop on-hop off).

Håller med om att Manly-färjan är trevlig. Manly i sig är inte så spännande i mitt tycke. Men färjan ger en bra utsikt mot Opera-huset som i sig är värt resan.

Surry Hills är en stadsdel som är full med mysiga små butiker - framförallt second-hand.

Moo burgers har riktigt goda hamburgare, finns på några olika ställen. Moo Gourmet Burgers - Great Burgers!!!
 

HenrikT

Medlem
Håller med @BeckyLeuf att Manly inte är så spännande i sig. Bättre att åka till Bondi och promenera ner till Tamarama och Bronte beach som någon föreslog tidigare i tråden. En annan trevlig strand är Coogee. Surry Hills är ett mycket trevligt område. Även Darlinghurst gillar jag. Speciellt Victoria Street med alla caféer och restauranger. Det är också trevligt att ta bussen till Watsons Bay och äta lunch. Fina omgivningar. Det går också att ta bussen från Bondi till Watsons Bay. Det är en fin resa utmed havet. Om man vill göra fler utflykter utanför själva city kan man ta bussen till North Sydney och till Crows Nest (som är ytterligare ett område med caféer, barer och restauranger.
 

HenrikT

Medlem
Glömde ju... Taxi från flygplatsen tycker jag är prisvärt. Jag bodde i Darlinghurst sist och det blev inte så farligt dyrt. Flygplatsen ligger ganska nära stan. För att ta sig runt i stan rekommenderar jag kollektivtrafiken. Jag brukar köpa veckokort som gäller på tåg, buss och färja... mycket smidigt. Något som är trevligt är också att gå över Sydney Harbour Bridge till Kirribilli. Där kan man få fina foton på operahuset och stan.

Newtown är också ett område som är värt ett besök. Lite alternativt och skoj. :)
 

flapps

Medlem
Vi har bokat Intercontinental nu i Oktober. Utsikten från Club Lounge ser helt ok ut med både Harbour Bridge och operahuset..
Bild lånad från Intercontinentals sida.
continental.jpg


Vill passa på och tacka för tipsen om Sydney..
 
Toppen