Hotell i Stockholm - Radisson, Elite eller Best Western

Diskussion i 'Hotell' startad av ChabbeT, 26 Februari 2014.

1. ChabbeT

ChabbeT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!
    Ska till Stockholm på kurs och då automatiskt hotellvistelse.
    Det som gör denna gång speciell är att jag själv får välja hotell.
    Vad hade ni valt mellan Radisson, Elite eller BW har Elite svart CCG samt BW Diamond.
    Vad skulle ni valt?

2. Henrik_B

Henrik_B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Radisson Waterfront. Frukostbuffén är oslagbar! Dessutom ligger Griffins i samma byggnad. En av stans bästa köttrestauranger.

3. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är inte särskilt bevandrad bland Stockholmshotell, men angående Radisson så skulle jag tipsa om Royal Viking. De brukar vara generösa med uppgradering, något som Waterfront inte verkar vara.

Själv har jag bara bott på Scandic Grand Central och First Amaranten (som nu har bytt ägare). Nöjd, men inte särskilt prisvärt.

4. Sitter på Amaranten just nu. Inte fantastiskt men efter att ha fått ett nyrenoverat rum, helt ok. Det är dock Choice numera.

5. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle utan tvekan välja Waterfront. Fina stora rum fin utsikt om man får på rätt sida. Visst får man ofta uppgradering på Royal Viking men tycker rummen inte är så bra, väldigt mörka.

6. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Waterfront är bra, bra klass på rummen. Jag tycker deras standard rum räcker bra så där behöver man inte boka BC-rum.

1 person likes this.
  7. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rummen är ju likadana bara espresso maskin som skiljer. Och alla bc rum är väl åt vattnet.

8. Gillar också Waterfront!

Gillar iofs också Elite och då särskilt Marina Tower. Nackdelen är läget men sommartid är det trevligt med färjan om man ska till stan.

9. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis! Därav ingen anledning

10. Henrik_B

Henrik_B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja alla BC rum är mot vattnet. Jag bodde i ett jättefint standardrum högst upp i byggnaden med en fantastisk utsikt. Även Nobis håller mycket hög klass, brukar gå dit med familjen ibland på helgerna och äta frukost. Bra läge på Norrmalmstorg. Berns hotell är också ok, kan bokas via Rocketmiles!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!