Hotell i Singapore

Diskussion i 'Hotell' startad av Andrew, 15 Januari 2016.

1. Andrew

Andrew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Står och väger lite mellan vilket/vilka hotell jag ska boka i Singapore för en veckolång vistelse. Jag har ingen vidare koll på Singapore och i synnerhet hotellen där. Har mest funderat på att dela upp vistelsen på två hotell.

De tre första dagarna på Four Seasons eller St. Regis då bägge ligger nära Orchard Road (vilket jag har förstått är centralt). Funderade först på Shangri-La men det var en helt annan prisbild, tyvärr.

De sista dagarna på antingen Mandarin Oriental eller Ritz-Carlton Millenia, för att bo nära Marina Bay (som jag trodde var centralt innan jag läste om Orchard Road). I samma område fanns även Pan Pacific och Marina Mandarin för rätt så mycket lägre pris, men de känner jag inte till något om.

Lutar mot att välja Four Seasons och sedan Mandarin Oriental. Är något annat alternativ bättre - eller borde jag tänka om helt när det gäller hotellen?

2. erik ovesson

erik ovesson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hilton Conrad är nog det finaste Hilton hotell jag har bott på. Mycket bättre än till exempel Waldorff Astoria i New York och Hilton Waldorff I London. Ligger mitt i smeten helt enkelt, tyst, otroligt god frukost, sköna sängar, mycket bra bemötande, lätt att ta taxi ut ur Singapore eller till andra stadsdelar, 10 min att gå till marina bay, Svenskt fika ställe på hotellet (Svenskt kaffe, 5 min till strandpromenaden och shopping exakt överallt.

Allt är perfekt med det hotellet.

Andrew gillar detta.
  3. malmokalle

malmokalle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fika? Kaffe? Du får kolla några trådar eller PM:a @Anfield så att du använder rätt terminologi:rolleyes:

Last edited: 15 Januari 2016
    segra gillar detta.
  4. Femstjärniga hotell i Singapore är tyvärr inte så mycket valuta för pengarna. Det går långt mellan renoveringar (pga Singapore's hotell har högst beläggning i världen) så många hotell är ganska föråldrade och servicen är som i Singapore i övrigt - strictly by the book och inte mer än så. Generellt är det dubbelt så dyrt men hälften så bra som i Bangkok, typ.

Har inte jättemycket erfarenhet av hotell i staden då jag är bosatt här. Har bott på Sofitel So Sentosa (innan det rebrandades som Sofitel) som är helt ok. Fin golfbana. Spenderade även totalt 6 nätter förra året på Conrad som också är okej men inte mycket mer. Tror inte att hotellet någonsin har renoverats sedan det byggdes på 90-talet och det märks verkligen. Liten lounge där det snabbt blir trängsel efter arbetstid.

Har hört bra saker som Park Royal on Pickering där en del kollegor har bott på jobbresor.

Hojta gärna till i ett PM om du har frågor om stan i övrigt så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa till!

Andrew, m10, kaktusen och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!