Senaste nytt

Hotell i Sverige med luftkonditionering

Ganoth

Ny medlem
Kom precis hem från ett antal stopp runt Lund, Ystad och dylikt, samtliga hotell (Scandic) utan AC. Reser mest utom riket så har begränsad erfarenhet på södra delarna av Sverige men är det någon som har tips på hotell södra delarna typ Scandic, Best Western, Choice och de vanliga?
 

Myllys35

Medlem
Brukar hålla mig till Elite och Choice i Skåne, såvitt jag vet har samtliga dessa AC. Scandic har aldrig varit ett alternativ för min del av andra skäl.
 
Hur ser möjligheten på status match ut med Elite?
Jag vill minnas att det inte är omöjligt.

Hittade detta:
Status Match w Verification of Competitor Status+Proof of Stay with Competitor

Elite Hotels Elite Hotel Rewards Contact: Member@elite.se Match up to Black Membership Level based on qualifying nights in Sweden. Send copy of your current member card showing your member status and the expiry date. Include your stay history for the past year.
Hotel Status Match Guide & Comprehensive List - Extreme Hotel Deals


Observera ”in Sweden” där. Men kan vara värt ett försök i alla händelser!
 

Jönsson

Medlem
Har kollat med Elite för något år sedan och kundtjänst sa att de gärna matchade mot uppvisande av stays i Skandinavien.
 

ulagun

Medlem
Lite gnällig idag, men..
Varför är det så dålig, eller ingen alls, ventilation på de flesta svenska hotell.
Rest runt lite i södra Sverige nu när värmen kommit och upplevt samma plåga som under ihållande värmeböljan för något år sedan
Utanför storstäderna är det i princip omöjligt hitta hotell med AC. Bott på Clarion, BW och Scandic m.fl. Med väldigt få undantag samma stekheta nätter utan någon som helst ventilation.I bästa fall en liten brummande fläkt. Öppna fönster hjälper inte, mest väsen från intilliggande uteserveringar samt mygg och annat otyg. Innebär svettiga, sömnlösa nätter.
Tyvärr är hotellbeskrivningarna på hotels.com och Booking inte speciellt informativa här.
Vi betalar runt 1.500kr/natt för att ligga och svettas. Skulle vi aldrig acceptera i södra Europa.

OK, inte största problemet vi har i dessa tider, vill bara "skriva av mig" efter tre heta hotell nätter .
 

travelmode

Medlem
Lite gnällig idag, men..
Varför är det så dålig, eller ingen alls, ventilation på de flesta svenska hotell.
Rest runt lite i södra Sverige nu när värmen kommit och upplevt samma plåga som under ihållande värmeböljan för något år sedan
Utanför storstäderna är det i princip omöjligt hitta hotell med AC. Bott på Clarion, BW och Scandic m.fl. Med väldigt få undantag samma stekheta nätter utan någon som helst ventilation.I bästa fall en liten brummande fläkt. Öppna fönster hjälper inte, mest väsen från intilliggande uteserveringar samt mygg och annat otyg. Innebär svettiga, sömnlösa nätter.
Tyvärr är hotellbeskrivningarna på hotels.com och Booking inte speciellt informativa här.
Vi betalar runt 1.500kr/natt för att ligga och svettas. Skulle vi aldrig acceptera i södra Europa.

OK, inte största problemet vi har i dessa tider, vill bara "skriva av mig" efter tre heta hotell nätter .

Förstår dig men det beror nog på kostnads/nytto kalkylen. Under största delen av året behövs ingen AC i Sverige utan enbart värme. Att installera AC som används under väldigt begränsad tid medför enorma kostnader med exempelvis löpande förvaltning etc. I södra europa är det snarare omvänt, man behöver AC större delen av året och framförallt under sommarmånaderna så man räknar hem investeringen.
 

Canadien

Medlem
Det fanns inte i bilar på 80-talet i sverige heller, men det kom så småningom. Tror vi får AC på hotell på lite sikt också när tillräckligt många klagar.
 

travelmode

Medlem
Det fanns inte i bilar på 80-talet i sverige heller, men det kom så småningom. Tror vi får AC på hotell på lite sikt också när tillräckligt många klagar.

Ja, om inte på nya hotell förmodligen. Men nu är fokus nog på att rida ut krisen snarare än stora nya investeringar.
 
Toppen