Senaste nytt

Hotell i Rom sökes

Jaws

Medlem
Jag söker romantiskt hotell i centrala Rom nära bra restauranger. Anledningen är att vi ska fira vår bröllopsdag. Vi vill bo bra i mysig miljö gärna med personlighet.
Våra prioriteter är mitt i Rom gärna på gångavstånd. Kom gärna med förslag på vad vi ska se och besöka.

Mvh/Jaws
 
Jag tycker absolut att man ska satsa på att bo i Centro Storico i Rom om man nu ska bo "centralt" - typ i närheten av Piazza Navona. Då får man ju de trevligaste delarna av Rom på promenadavstånd från hotellet. Annars blir det lätt en del bussåkande.

Annars om man vill bo mysigt och ha lite bra restauranger kan ju Trastevere vara en tanke, men jag har dålig koll på hotellen där.
Ligger ju också lite bättre hotell i närheten av Termini och Repubblica, men det är ju ett fantastiskt tråkigt område annars.
 

Alf

Medlem
Vi bodde på Hotell Fortyseven när vi firade vår bröllopsdag och blev bjudna på en flaska skumpa. Detta hotell ligger ganska centralt. Ett lugnt och trevligt hotell med gångavstånd till många av sevärdigheterna. Inte heller så långt till Trastevera med alla sina restauranter. Jag vill dock avråda från denna turisfälla, det var bland den sämsta mat jag ätit. Det är ungefär som Latinkvarteren i Paris, en turistfälla med dåliga restauranter. Det finns massor med bra ställen att äta på i närheten av hotellet eller i centrala staden.
 

rlager

Medlem
Intercontinental är prisvärt och har ett fantastiskt läge strax ovan spanska trappan. Om ni inte har någon begränsad budget är hotel du russe extremt bra men dyrt.

Jag söker romantiskt hotell i centrala Rom nära bra restauranger. Anledningen är att vi ska fira vår bröllopsdag. Vi vill bo bra i mysig miljö gärna med personlighet.
Våra prioriteter är mitt i Rom gärna på gångavstånd. Kom gärna med förslag på vad vi ska se och besöka.

Mvh/Jaws
 
Toppen