Senaste nytt

Hotell i Paris för weekend i april

En sak som förvånade mig som stammis på bland annat CPH, MMX, BMA och BRU är att det finns ju knappt någon shopping överhuvudtaget på CDG. Affärerna som kunde nås efter security är lätt räknande både till antal och yta, nästan så att BMA har mer att skryta om. Finns det någon magisk hemlighet kring detta? Åkte med SAS från T1.

Åkte hem från CDG i förrgår med SAS.

Fransk logik. Det finns en massa butiker på CDG T1 - men de ligger i ett område securityn (i samma område som bl.a. ICare-loungen ligger), efter någon form av passkontroll. Sedan måste du köra en till passkontroll för att komma tillbaka ut för att fortsätta till Security/Gate. Så det går att helt enkelt gå förbi det här området och gå direkt till security/gate - men jag hittade det eftersom jag ville åt ICare-loungen. Det var ytterligt förvirrande.
 
Bodde för övrigt på Hotel du Collectionneur Arc de Triomphe i Paris. Måste säga att det var en besvikelse. Tycker servicenivån överlag var dålig sett till att det är ett 5-stjärnigt hotell. En av anledningarna till att vi hade valt det hotellet var att det fanns ett ordentligt spa där. Vi hade dessutom beställt behandlingar ett par månader i förväg till nyårsdagen. När vi kom till hotellet fick vi dock reda på att spa:et var stängt, och de kunde inte lösa ut problemet eller boka in oss någon annanstans.
 
Toppen