Senaste nytt

Hotell i Kuala Lumpur samt Singapore

Detta är mitt första inlägg på detta forum och har själv precis börjat resa en del i tjänsten.

Jag letar efter bra relativt billiga hotell, centralt med god service (träningsfaciliteter ett måste!) i både KL och Singapore.

Vilka är era bästa tips?
 

Henry

Medlem
Bodde på Conrad i Singapore, men jag tyckte att läget inte var helt optimalt. Jag gillar att promenera, men kvarteren runt hotellet var inte så promenadvänliga, i mitt tycke. I KL bodde jag på Doubletree. Guldkort gav access till executive-loungen och jag vill minnas att jag betalade runt 600 kr natten! Rekommenderas. Inget av hotellen har dock något höjdargym.
 

PYRZ

Medlem
Hej Rickard Johansson och välkommen till BC.se

Nu vet jag inte vad du anser vara "relativt billiga" hotell och exakt hur många dagar du ska stanna där men jag kan rekommendera Hilton KL Sentral, om det är en eller två dagar. Väldigt bra kvalite/pris med stora rum och ligger vid centralstationen så att du kan ta KLIA Express från/till flygplatsen, så slipper du åka taxi (trafik). Har väldigt stort gym och pool och även bra restauranger.

Om du vill bo "närmare" stan så säger jag bara Shangri La. Prismässigt är det ungefär samma men servicen brukar vara superb.

I Singapore har jag bott på Concorde Hotel som är helt OK (med tanke på priset och läget för mina ärenden)
 

nilsson

Medlem
Själv har jag alltid bott på Westin KL och varit mycket nöjd. Centralt, utmärkt lounge, takpool, bra köttrestaurant. Ungefär 800:- natten.
 

Tockstew

Medlem
Hej!

Har bott på Shangri-la. Mycket fint gym och pool. Ligger bra till också. En nersida enligt mig är den slamriga frukostmatsalen. Inget fel på maten men miljön var jobbig.
 

niksal

Medlem
Conrad i Singapore verkar vara forumets favorit i Singapore, men vissa ställer sig också kritiska.

Jag kommer att vara 5 nätter med fru samt baby (9 månader då) i Singapore. För oss är det viktigt att hotellet har pool. det skall vara lätt att röra sig runt hotellet med barnvagn, ha restauranger nära eller lätt tillgängliga, samt att hotellet har en bra frukost för vettigt pris. Då inte Club Carlson har något i Singapore så har jag inga preferenser för kedja, då jag inte har status på andra kedjor än CC.

Själv har jag kollat på Swissotel Stamford som ett bra alternativ. Finns det erfarenheter eller andra förslag? Är 5 nätter så lång tid att det kunde vara vettigt att splitta t.ex. 2 nätter Sentosa, 3 nätter Singapore? Vi är i Singapore mitten av December.

Tackar för input!
 

bjolib

Medlem
Hej, vi har bott ett par gånger på Marina Mandarin nere vid Marina Bay. Finns fin pool, restauranger finns nere vid vattnet och runt omkring. Inte jättelångt till Clarke heller. Ligger i direkt anslutning till ett köpcentrum, där vi åt frukost på bl.a. Starbucks. Sammantaget ett helt ok hotell som vi nog kommer att bo på i februari igen!
 
Toppen