Senaste nytt

Hotell i Hong Kong och resort i Thailand?

henrik l

Medlem
Budget HK är 1500 kr/natten så totalt 6000 kr.

Nu vet jag inte riktigt när du ska till HK, men vill du ha harbour view och hålla dig nära din budget skulle jag kolla Island Pacific, IBIS Sheung Wan och eventuellt Courtyard i Western district. På det sist nämnda har jag nog spenderat ca 150 nätter de senaste åren. Har du tur skulle du kunna landa på 1500 per natt där. Kan du boka "governmental rate", så är chansen stor att du kan landa inom budget.
 

Misssussi

Medlem
Hej Trummis (-: Jag och min sambo kom för en dryg vecka sedan hem från en USDM-award-resa där vi på hemvägen spenderade 3 nätter i Hong Kong. Jag kan verkligen rekommendera ett nytt (1år + ngn vecka gammalt) hippt hotell med takpool.

Hotellet heter INDIGO och ingår i IHG och ligger bra till ute på ön. Kanske ngra hundralappar mer än din budget, men jag tycker verkligen du ska ta en titt på hotellet. Jag bokade rummet direkt på deras hemsida och det blev typ 1500 billigare än via Agoda. Frukosten var också fräsch, inte så stor som på större hotell, men det fanns det mesta av det vi ville ha, kan varmt rekommendera deras egg benedict med rökt lax - yummy (-: :
Takpoolen har glasgolv så du kan se ner på bilar och folket på trottoaren - 28 våningar ner. Om du bokar rum där så boka då ett hörnrum.
Hotel Indigo Hong Kong Island - Hong Kong, Hong Kong

Btw: Området "Lan kwai fong" helt galet
 

RobRoy

Medlem
Jag har under de senaste åren letat hotel åt många besökare. Vad jag lärt mig, och också fått bekräftat av några som bott här betydligt längre än mig, är att rumspriserna i Hong Kong fluktuerar på veckobasis. Dvs priserna varierar kraftigt beroende på vad som händer i stan just den veckan. Ursprungspriset är sällan så bra, men om prognosen är en ’lugn’ vecka så sjunker priserna markant. Det blir tyvärr längre och längre mellan de lugna veckorna tack vare fastlandsturisterna, men jag skulle fortfarande rekommendera att vänta med att boka boende till sista minuten. Lokaltrafiken här är helt outstanding och taxi är löjligt billigt, så det gör inte så mycket om ni inte hamnar mitt i smeten.
 

Trumis

Medlem
Bokade The Langham. Kollade även på övriga tips men i slutändan blev det detta. Har införskaffat Guide Michelin för Hong Kong 2014 och ska försöka pricka av några tips där om jag hinner.
 
Toppen