Senaste nytt

Hotell i Hong Kong med utomhuspool och gärna lounge

konsumtion

Medlem
Priset jag söker får vara max 2000kr/natt. Bishop kostar enligt erbjudandet jag fått 1800kr/natt men då är det deras Suite rum så det är ju dyrare än ett standardrum men 1000kr/natten känns väldigt billigt.

Fördelen med ett Suite rum är att hotellrummet består utav 2 rum och med en nice view så ifall vi känner oss trötta så har man ett rum man kan slappa i. Dom flesta rum jag kollat på i HK verkar vara väldigt små och då har ju Suiterummet en fördel.

Pool är oxå stor fördel.
Men "behöver" ni verkligen ett extra rum? Ifall det stämmer med 1000kr/natten så ligger du ju verkligen under ditt krav på max 2000kr.
 

NiNE

Medlem
Renaissance Harbour View (Marriott) har trevlig utomhuspool, rum med utsikt över hamnen, lounge, etc och kostar ca 2000kr/natten beroende på säsong. Frukosten är fenomenal.
 

pljung

Medlem
Bodde på City Garden Hotel när jag var där i augusti-14. City Garden Hotel, Hong Kong, Hong Kong. Rates from HKD480.
Bokade rummet via booking.com och med inkluderad frukost samt lounge.
Helt klart prisvärt, och frukosten var helt ok med omelettstation m.m.
Loungen var om jag minns det rätt endast öppen kvällstid och utbudet var liknande det vi kan hitta i flygplatslounger.
Kollade hotellets egna sida och det är fullt vecka 44, men via booking.com finns det fortfarande rum.
 

NiNE

Medlem
Hur brukar frukosten vara på hotellet? Inge fil och flingor som alternativ gissar jag? :)
Som sagt, frukosten är fenomenal. De har en fruktdisk direkt när man kommer in där du säger till kvinnan bakom disken vad du vill ha pressat. Minst fyra olika sorters yoghurt, mängder av flingor, en dimsum-bar, en våffel/pannkaksdisk med allt tillagat enligt dina önskemål, bakverk av massor av olika sorter, omeletter, etc.

Vid incheckning nämnde jag att jag skulle åka väldigt tidigt sista dagen (för att hinna med SAS-flighten) och de sa då att det går bra att beställa room service-frukost utan extra kostnad istället för att äta buffén.
 

samsung

Medlem
En sikker vinner er Grand Hyatt. Book med poeng fra et diamondmedlem (trade/kjøpe) så får dere lounge etc. Har vært min favoritt lounge hos Hyatt gjennom mange år som top level.
 
Toppen