Senaste nytt

Hotell i Hong Kong för ca 1000 kronor per natt?

Camste

Ny medlem
Hej!
Har en Hong Kong resa bokad i höst (lång framförhållning :)) och funderar kring vart man ska bo. I vilket område bör man bo? Någon som har ngt tips på bra hotell - som inte är för dyra? Hade gärna hittat ngt runt 1000 kr natten, med hyfsad standard om möjligt.
Tacksam för råd!
 
kan reka Ovolo hotellen generellt, bodde första delen av vår senaste vistelse på Ovolo Southside på södra sidan av HK Island, under 1000 sek natten, bra valuta för pengarna.
 

Dr. Miles

Expert
Personligen tycker jag att tråden Prisvärda hotell i Hong Kong har för brett begrepp.

Det som kostar 4.000 SEK per natt kan vara prisvärt för dem som brukar att bo på hotellen som kostar 10.000 SEK per natt.

Det är bättre att specificera krav i början av tråden (som trådstartaren har gjort) än att skriva prisvärt hotell.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: olo
A

Aurora

Guest
Jeg var på min første tur i asia, kina og hong kong i november. Med tanke på sightseeing, nærområde og kvalitet er jeg kjempefornøyd med intercontinental conrad som ligger på kowloon-siden (tsim sha tsui). 1690kr/natta var veldig bra value for money, og det var enkelt å komme seg til/fra flyplassen til hotellet :) Taxi var heller ikke dyrt; 350kr.
 

SFC

Medlem
Jeg var på min første tur i asia, kina og hong kong i november. Med tanke på sightseeing, nærområde og kvalitet er jeg kjempefornøyd med intercontinental conrad som ligger på kowloon-siden (tsim sha tsui). 1690kr/natta var veldig bra value for money, og det var enkelt å komme seg til/fra flyplassen til hotellet :) Taxi var heller ikke dyrt; 350kr.
Nytt fusion-hotell, IC Conrad?

Misstänker att du menar InterContinental Hong Kong som ligger i TST, och är ett bra val till det priset.

(Conrad ligger på Hongkongön i Admiralty och brukar generellt sett vara betydligt dyrare.)
 
A

Aurora

Guest
Nytt fusion-hotell, IC Conrad?

Misstänker att du menar InterContinental Hong Kong som ligger i TST, och är ett bra val till det priset.

(Conrad ligger på Hongkongön i Admiralty och brukar generellt sett vara betydligt dyrare.)

haha helt korrekt! Tenkte på at det var noe annet enn det vanlige IC, og da ble grand stanford til conrad :D
 

chazzie

Medlem
Jag skall till HK i maj och har bokat första svängen på Regal Kowloon Hotel i Tsim Sha Tsui, hotellet såg OK ut och jag hade en massa bonusnätter på hotels.com som jag var tvungen att bränna. Jag åker sedan vidare till lite andra destinationer och återvänder för 3-4 dagar innan hemresa. Jag har ingen aning om Regal Kowloon är bra eller inte (men ni kommer att få reda på vad jag tycker :p ) men jag funderar vad jag ska boka för hotell andra svängen, eventuellt blir det någon natt i Macau och bara ett hotell i närheten av flygplatsen sista natten...

Vad säger expertisen, hur stor är skillnaden mellan 1000kr/natt och 2000kr/natt?
 
Toppen