Senaste nytt

Hotell i Hong Kong 4-6 april?

Vad säger ni om man säger Aberdeen annars?
Ligger ju på andra sidan men har fått väldigt bra omdömen.
Ovolo Southside, 3 nätter för 1.900 SEK, 3-6 April.

Verkar extremt prisvärt om man beaktar följande:
Gratis minibar, happy hour mellan 18-20 varje dag, shuttle till mer centrala punkter etc.
Nytt fint mindre hotell.

Eller är det riktigt drygt att transportera sig fram och tillbaka?
 

RobHK

Medlem
Vad säger ni om man säger Aberdeen annars?
Ligger ju på andra sidan men har fått väldigt bra omdömen.
Ovolo Southside, 3 nätter för 1.900 SEK, 3-6 April.

Verkar extremt prisvärt om man beaktar följande:
Gratis minibar, happy hour mellan 18-20 varje dag, shuttle till mer centrala punkter etc.
Nytt fint mindre hotell.

Eller är det riktigt drygt att transportera sig fram och tillbaka?

I rusningstrafik ja, då är det kö, annars helt OK, går rätt fort. Beror helt enkelt på vad du vill ha ut av din HK vistelse..
 

AABack2ARN

Medlem
Allt är väl en fråga vad man är van vid och vad man vill se och göra i Hong Kong, men ni är inte där jättelänge så att hålla på och taxipendla alternativt vara beroende av busstider är drygt tycker jag.

Det är en fantastisk stad med en fantastisk atmosfär, men man upplever den i de centrala delarna av staden inte i Aberdeen. Tycker jag.
 
Allt är väl en fråga vad man är van vid och vad man vill se och göra i Hong Kong, men ni är inte där jättelänge så att hålla på och taxipendla alternativt vara beroende av busstider är drygt tycker jag.

Det är en fantastisk stad med en fantastisk atmosfär, men man upplever den i de centrala delarna av staden inte i Aberdeen. Tycker jag.

Ja, alltså.. tänker mig att åka från hotellet på morgonen och sen inte återkomma förrän på kvällen så att stå ut 30 min, 1 timme i trafiken är väl inga problem direkt.

En kompis rekommenderar mig att ta in på hostel men det är jag tveksam till, Yesinn @Causeway Bay in Hong Kong‎.
Han sa att läget var bra att utgå ifrån och det kostar bara 900 SEK för 3 nätter så egentligen kanske det inte vore helt idiotiskt även om jag har en rätt tveksam syn på hostel.
 

JensE

Medlem
Kolla in Crowne Plaza Kowloon east. Ligger en bit utanför men har tunnelbanestation i direkt anslutning till hotellet.
Har inte bott där själv men övervägde det tills jag insåg att jag inte vill resa 20-30 med tunnelbana för att komma lite centralt.
 

Dr. Miles

Expert
IBIS Sheung Wan kan också vara värt att kolla upp om du bara ska ha ett rum. Autentiska kvarter men 10-15 min prommenad till Central.
Best Western Hotel Harbour View i Sai Wan i samma område var inte heller dyrt när jag hjälpte min kompis att boka ett hotell.
Det kostade runt 700 HKD per rum.

Best Western Grand Hotel Tsim Sha Tsui Kowloon kostar ca 650 HKD per rum per natt under perioden du besöker.
Det är bara 300-400 m till Nathan Road och runt 2 km till Tsim Sha Tsui Star Ferry pier så man kan säga att det är mycket centralt.
 
Last edited:
Toppen