Senaste nytt

Hotell i Helsingfors - Hilton, Radisson eller annat?

Hylve

Medlem
Bodde 10 nätter på Glo Hotel Kluuvi för några år sedan och tyckte det var toppen! Rent och fräscht, bra frukost och mycket sköna sängar. Det är systerhotell till det betydligt kändare Hotel Kämp och ligger alldeles bredvid, så läget är det heller inget fel på:)
 

Brandten

Medlem
Har bott på flera olika hotel när jag varit där och jobbat men hamnar oftast tillbaka på Radisson Blu Seaside som jag tycker är bäst.
Lounge och bastu med utsikt på top floor.
 

Moco

Medlem
Hilton Vantaa är mycket bra - om man kan leva med att hela hotellet luktar flygfotogen. Stora rum och badrum. Läget är väl kanske inte det absolut bästa om man ska vara i stan dock. Men annars ligger det fint till och personalen är bra.
 

Jensik

Medlem
Jag kan rekommendera Radisson Plaza i Helsingfors.Bra och väldigt serviceminded personal. CCC blir alltid uppgraderade där. Som CCG eller mindre kan man dock inte räkna med att få en uppgradering gratis.

Annars är Klaus K väldigt bra. Om du funderar på detta, se då till för guds skull att inte boka det minsta rummet. Tror K'et i Klaus K står för Klaustrofobisk så små de är ;). Deras restaurang Toscanini har mycket god mat. Kan rekommenderas vare sig du bor där eller ej.

Har bara bott på Kämp en gång, det var ok, men rummet som jag fick kändes lite nedgånget jämfört med standarden på Plaza och Klaus K (kan ha med att göra att det var Helsingforsdagarna och allt var uppbokat då).

Scandic bör undvikas. Har bott på 2-3 st och ingen av de håller någon standard jämfört de andra nämda hotellen.

Glo Kluuvi har jag bott på en gång, men undviker hädanefter (även fast det är hotellet vi ska boka när vi bor med firman i HEL). Otrevlig personal som saknarna fullständigt servicekänsla både vid in och utcheckning var min upplevelse när jag bodde där. Rummet var dock bra.
 

HON-II

Medlem
Har bara bott på Kämp en gång, det var ok, men rummet som jag fick kändes lite nedgånget jämfört med standarden på Plaza och Klaus K (kan ha med att göra att det var Helsingforsdagarna och allt var uppbokat då).


Ursäkta, jag var otydlig. Jag menar rummen i originalflygeln (huvudbyggnaden) och fr.a. rummen som vetter mot esplanaden. Dessa rum är rekonstruerade i gammal klassisk stil och är mycket smakfullt inredda och bekväma. Här kommer ett smakprov från en av de trevligare sviterna.

DSC06192 copy.jpg

DSC06193 copy.jpg

DSC06194 copy.jpg

DSC06196 copy.jpg

DSC06199 copy.jpg

DSC06202 copy.jpg

DSC06203 copy.jpg

DSC06205 copy.jpg
 

Brandten

Medlem
OT: Vi tycker ju alla olika men skulle inte sätta min fot på antikrundan när det finns fina fräscha moderna hotell. :)
 
Toppen