Hotell i Guangzhou, Kina

Diskussion i 'Hotell' startad av lillemannen, 3 Oktober 2013.

1. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill ha hjälp med att hitta ett smidigt hotell i Guangzhou 23-25/11 då jag gör en MR med
    Skyteam / China Souther Airlines för att säkerställa FBG i år.

Har aldrig varit i Guangzhou och har egentligen bara typ 30 h innan jag flyger vidare. Tips vad att göra och plats önskas. Eller är det kanske bäst att jag bor nära flygplatsen?

Innehar Guld elr högre i SPG, Hilton, Accor, Carlson

1 person likes this.
  2. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bodde för ett år sedan på Hilton Tianhe i centrala Guangzhou. Hotellet var nära
    nog nybyggt med en, i mitt tycke, förnämlig frukost. Blev uppgraderad till Exec Floor
    men utnyttjade inte deras lounge. För mig var läget det viktiga då det bara var 3-4
    kvarter till järnvägsstationen (för tåg till HongKong). Provade även på deras middags-
    buffe som var helt OK. Skulle gärna bo där igen !

Guangzhou Downtown Hotels - Hilton Guangzhou Tianhe - Canton Fair Hotels

3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, Guangzhou, här har jag varit i typ ett halvt år totalt men 97-99 så jag är inte helt up to date :D

Ta en tur på pärlfloden.
    Ta en tur till Sun Yat-sen Memorial Hall.
    Shopping på Beijing road.

Mattips kommer senare...

Vem taggade mig här?

4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skyldig! Försökte skriva ngt om att du bott där men fattar inte hur det fungerar så det sket sig... :)

1 person likes this.
  5. Halle

Halle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan rekommendera Sofitel Sunrich i Guangzhou. Hotellet är 2-3 år gammalt. Bodde där för ett år sedan och servicen var mycket bra. Frukosten var bland det bästa jag ätit på ett hotel med ett fantastiskt utbud.
    Jag hade ett Luxury room med stort panorama fönster på 25:e våningen. Rummet var mycket fräscht och runt 58 kvm stort. Även inbyggd TV i spegeln på toaletten :)
    Hotellet ligger i Tianhe district.

6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sunrich, nu till extrapris:
    Sofitel Privates Sales
    + accor ger dig lounge om det finns med de nya reglerna

7. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar för förslagen!
    Då kommer jag med en fråga till. Hur besvärligt är det att ta sig på måndagmorgon till flygplatsen från ex Sofitel i centrum?

8. Halle

Halle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet ej. Själv åkte jag buss från Zhuhai till Guangzhou, därefter tåg till Hong Kong. Men tror det är cirka 40-45 min med taxi till flygplatsen.

9. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Menar du att det kan vara besvärligt på grund av trafiken eller på grund av språk eller andra svårigheter? :)

10. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är mest trafiken jag tänker på med tunnelbanan ut till flygplatsen en måndag morgon.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!