Senaste nytt

Hotell i Dubai för beachsemester

Vaniljvodka

Medlem
Låter bra, värme är inget som brukar störa mig. Det ska bli bra varmt för det, särskilt om jag har vatten nära. Gillar att du säger att det är lite folk på stranden. Jag gillar att resa själv men just att sitta och äta en finare måltid själv ligger inte högst upp på min lista.

Kul att kolla i mall men om souken är en traditionell marknad så skulle jag gilla det. Vad finns det annars att göra där?

Just Meena Bazaar är inte som en traditionell marknad utan ett par kvarter i den äldre delen av Dubai med allehanda butiker som säljer tyger, kläder, accessoarer och massa annat. Stor kontrast mot hur det ser ut i andra delar av stan.

Förutom shoppingen så var det rätt udda att åka skidor i Mall of Emirates. Skulle definitivt rekommendera att du åker på jeep-safari i öknen.
 

Johanna

Medlem
Tack för sammanfattningen Magnus. Verkligen gedigen. Jag letar vidare. Kollar även på airbnb och liknande.

Teddulin - tack, så kan det vara.
 

Igorius

Medlem
Om någon vill testa lyxiga Dubai Family Resorts - Jumeirah Mina A'Salam | Madinat Jumeirah (med normalpris som när jag har kollat ligger över 10 000 kr/natt) finns nu ett nytt intressant rumsalternativ för betydligt mindre pengar (som jag tror att jag själv låter bli att boka, haha):

image.jpg
 

Johanna

Medlem
Jag slog till för ett bra tag sedan. Eftersom det här var en slags bonusresa så ville jag inte lägga för mycket på hotell. Samtidigt när jag väl ska boka brukar det sluta med ett dyrare clubrum.

I ett svagt ögonblick gick jag in på Hotwire och bokade ett 5* hotell. Det blev Amwaj Rotana på Jumerah beach. Inte det bästa men ändå hyfsade recensioner. Jag betalade ca 800 kr/natt tror jag. Mailade dom nu och frågade om hur de kan greje med transport och om det går att uppgradera och kostnad för det. De sa att de tog 280 AED enkel väg för transport. Förstår att jag kan hitta billigare taxi. Men om det är någonstans jag kan få förståelse för att ha en bil som väntar efter en lång flygning så är det här.

Uppgradera till clubrum skulle kosta 300 AED per natt. Då ingår frulle, afternon tea och tilltugg på kvällen och transport till och från flygplatsen. Jag slog till. Om jag har räknat rätt så blir det då en kostnad/natt på ca 1500 kr. Kände att det blev en ok deal. Billigare än de clubrum jag hittat när jag sökt innan.

Den stora nackdelen är att det här hotellet inte har en egen strand. Men jag får överleva helt enkelt även om det blir tufft.
 

Magnus_K

Medlem
Den stora nackdelen är att det här hotellet inte har en egen strand. Men jag får överleva helt enkelt även om det blir tufft.
Du kan köpa beachaccess hos antingen beachclub eller hos hotell.
Kostar ca 600kr/dag.
Angående Taxi så kommer du få ngn Lexus eller liknande.
Prisskillnaden mellan vanlig taxi och din är ca 200 AED.
Åker du själv som kvinna finns även Pink Taxi som alternativ, taxi endast avsedd för kvinnor.
 

Johanna

Medlem
Du kan köpa beachaccess hos antingen beachclub eller hos hotell.
Kostar ca 600kr/dag.
Angående Taxi så kommer du få ngn Lexus eller liknande.
Prisskillnaden mellan vanlig taxi och din är ca 200 AED.
Åker du själv som kvinna finns även Pink Taxi som alternativ, taxi endast avsedd för kvinnor.
tack, intressant med beachaccess.
 
Toppen