Senaste nytt

Hotell i Chicago i mars - var?

jsn

Medlem
Har sökt i gamla trådar men de flesta är från 2015 eller äldre så tänkte vad som rekommenderas nu.

Jag funderar på att åka till Chicago några dagar i mars, runt St Patricks Day och se floden färgas grön :) Jag tänkte inte hyra bil, och jag har /ännu) inga planer på att ta mig utanför Chicago.

Var vill jag bo? Gissar det är enbart Downtown som är intressant?

Vilka hotell rekommenderas? Jag är medlem i SPG (bas) samt IHG (guld) så gärna någon av dess kedjor. Radisson Blu Aqua har jag sett rekommenderas tidigare, är det fortfarande bra?

Prismässigt gärna 1500kr/natt men inser att jag kan behöva gå högre pga att det är St Patricks Day.
 

Thornado

Medlem
Har ingen koll på var något av dessa ligger prismässigt dina så datum.

Jag bodde på Radisson i början av månaden och tyckte det var väldigt bra. Bra kvalitet på rummet, blev uppgraderad till business class-rum (är CCG) med tillgång till loungen (som inte är så mycket att hänga i julgranen, men ändå trevlig att ha). Om du gillar att träna så har de det största gym och mest välutrustade gym jag någonsin sett på ett hotell, även bubbelpool och bastu.

Inom IHG så har jag bott på:
* Intercontinental. Bra läge, men antagligen rätt så dyrt. Helt OK hotell, men jag var inte jätteimponerad.
* Holiday Inn Express Magnificent Mile. Bra läge, bra pris, men lite gammalt och slitet.
* Hotel Indigo Downtown Gold Coast. Lite väl långt norrut, men läget funkar ändå. Lite speciell stil på hotellet och rummen. "Individuellt designade" är kanske rätt ord för att beskriva rummen. Inte lyx, men riktigt trevligt.
 
Toppen