Hotell i Chicago - Accor, Radisson eller Best Western

Diskussion i 'Hotell' startad av andreas, 27 Mars 2014.

1. andreas

andreas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På väg till Chicago under en helg i maj. Håller status Accor Platinum status, CCG samt Best Western Diamond Elite. Tänker mig en budget på $300 / natt. Tacksam för tips!

2. Adam Nordén

Adam Nordén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kolla in Public, ett av Ian Schragers senaste projekt.

3. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill slå ett extra slag för hyra av lägenhet via Airbnb i Chicago. Vi har varit där en handfull gånger de senaste åren och alltid gjort så. Just Chicago har ju gott om centrala skyskrapor med lägenheter i olika flådighetsgrad och det går att få fina lägenheter med hotellstandard (förutom bäddningen och städningen då) för drygt 200 dollar. Senast bodde vi tre personer i en condo i Trump Tower med tillgäng till pool och roomservicce till en bråkdel av hotellpriset i samma byggnad. Ger inga bonuspoäng, dock...

4. etnoy

etnoy Medlem

Själv har jag lyckats boka Radisson nästa helg för 150 USD/natt. Förstår inte hur det kan bli så billigt, kanske har det att göra med att jag är CCG? Jag bokade via club carlson. På det får jag med carlsons kampanj 38000 poäng extra för vistelsen, vilket ger en gratis hotellnatt att utnyttja! :)

1 person likes this.
  5. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska till Chicago i mitten på november (fre-sön) och gjorde misstaget att inte boka Radisson Blu Aqua (är CC Gold Elite) för ett par månader sen när priset låg på 4300:- för två nätter. Nu är det uppe på närmare 7000:- och det betalar jag inte ens för hotell i New York. Var även sugen på Langham, men det ligger uppe i samma trakter.

Bokade Downtown Chicago Illinois Hotel | Hotel Chicago Downtown | Luxury Hotel in Chicago (Marriott-hotell med grymt läge vad det verkar) via en väldigt bra (avbokningsbar) Expedia-deal för 2700 spänn, men känner att jag gärna kan tänka mig byta till nåt lite roligare ifall det dyker upp nåt. Vill dock inte lägga mer än strax under 5000:- för två nätter. Tips?

6. mha321

mha321 Medlem

Har precis kommit hem från en vecka på det hotellet (konferens). Trevligt hotell, det som förut var hotell sax. Läget är som du säger mycket bra, och för 2700 är det nog en ganska bra deal om det börjar bli slutsålt i stan.

Vaniljvodka gillar detta.
  7. Steve

Steve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bott på både The Drake och Conrad, personligen gillar jag The Drake, riktigt bra frukost med utsikt mot sjön. (Dock liten Executive lounge om det är en parameter i beräkningen)

Fredrik Jeanson och Vaniljvodka gillar detta.
  8. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det är hamla hotell SAX så är det riktigt bra läge. De har (hade) en trevlig lounge bar med bra drinkar. Ligger mittemot house of blues. Behåll för det priset :).

Vaniljvodka gillar detta.
  9. mha321

mha321 Medlem

Loungen är dock stängd på helgen. Men ja, house of Blues 20m bort, och en Smith & Wollensky ytterligare 30. Så man behöver inte gå långt om det regnar...

10. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Skulle stå loungebar...:) Är den stängd på helgerna? Tidigare var det bra med folk där när de hade club.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!