Hotell i Boston dyrt och delvis utsålt i September?

Diskussion i 'Hotell' startad av Andreas Eriksson, 20 Juli 2014.

1. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter och tittar på hotell 19-21 September och drog en snabb sökning för att få en liten överblick via hotels.com först och slås av att priserna verkar ganska höga.

Får inte heller upp överdrivet mycket hotell.
    Står längst ner: 279 additional hotels are not available on your travel dates

Är det något speciellt som pågår då stora delar av Boston verkar utsålt?

2. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är ute efter något hotell som erbjuder betalning vid ankomst eller som sämst 90% återbetalning.
    Då jag är spontan och kanske hittar en bra MR istället så vill jag inte vara låst.
    Helst inte över 250$ per natt och gärna centralt.

Det bästa jag har hittat är: DoubleTree Club by Hilton Hotel Boston Bayside
    Kostar 547$ för 2 nätter. Finns det något bättre?

Last edited: 20 Juli 2014
  3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var attan vad dyrt det var. En snabbsökning på internet avslöjar inte heller vad som är på gång.

Men en koll på Marriott.com visar att natten 19-20 kostar 529+skatt och natten 20-21 kostar 299+skatt på det billigaste hotellet i centrala Boston: Courtyard Copley Square.

Över 600USD för en natt på ett Courtyard och då ingår inte ens frukost (dock Internet - wow!) :(

4. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det var inga roliga priser.
    Gjorde en bokning nu på DoubleTree Club by Hilton Hotel Boston Bayside för 611$ för 2 nätter vilket är dyrt för det hotellet men om det inte dyker upp några bättre alternativ så har jag något att luta mig mot.

Gjorde även en backup bokning på något billigare men i utkanten Boston Marriott Burlington för 332$ med frukost och internet så nu har jag två bokningar att luta mig tillbaka emot om ingen annan bra deal dyker upp. Lite bisarra priser är det allt dessa datum.

Last edited: 20 Juli 2014
  5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Jag misstänker att det är kirurgssamfundets årsmöte som krockar med Andreas Erikssons reseschema.

Events - Landing Page - MCCA
    ASSH Annual Meeting Home

Last edited: 21 Juli 2014
  7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aha - tänkte inte att kolla direkt på mässans hemsida utan kollade efter Events i Boston... Det gav ingen träff :(

Men det förklarar nog priserna - liksom den typen av mässa trissar priserna i Stockholm bortom sunt förnuft!

8. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bott på Boston Marriott Peabody och Residence Inn Boston North Shore/Danvers som ligger norr om Boston. Nås enkelt med bil från Boston. $ 209-179.

9. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hotwire, om du går in via den amerikanska sidan har många bra deals. Dock så blir du bunden när du bokar, vilket jag förstod på ditt inlägg inte var det optimala...

10. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du tjänar inte på att "köpa" hotellkedjepoäng, se över hotellprogrammens "köp poäng" och jmf med vad du har för status / befintlig saldon...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!