Senaste nytt

Hotell för avslappning i Dubai 14-18 oktober

DamonA

Medlem
Jag är i Dubai mellan 14-18 oktober och letar efter ett najs hotell. Betalar helst inte mer än 1500 om natten, men i värsta fell 2000/natt är ok.

Jag är Accor platinum och Club Carlson Gold -- så det kan vara bra att stanna i ett av dessa hotell men jag är inte alls bunden och kan stanna på andra hotell också.

Syftet är främst avslappning, få lite färg på huden, ligga vid poolen och ta det lugnt men samtidigt kunna utforska lite av Dubai innan det bär vidare.

Tacksam för tips, sådär i sista minuten :p
 

nilsson

Medlem
Grosvenor House, som diskuterats tidigare på forumet, kostar ungefär 2000/natt för den perioden. Då ingår tillgång till Le Royal Méridien Beach Resort , som annars kostar 5800/natt.
 

Slappo

Medlem
Kom precis hem från Atlantis (som ligger längst ut på the palm) Helt galen service, i positiv bemärkelse. Oerhört stor anläggning med helikopterflygplats, akvarium, delfinarium samt 2 km lazy river med liftar till vattenrutshbanor. Bokning med emirates brukar ge rabatt.
 

segra

Medlem
Grosvenor House, som diskuterats tidigare på forumet, kostar ungefär 2000/natt för den perioden. Då ingår tillgång till Le Royal Méridien Beach Resort , som annars kostar 5800/natt.

Kan bara hålla med nilsson , Grosvenor House är grymt. 2000:-/n måste betraktas som ett fynd. Dessutom tillgång till privat
strand.
 

segra

Medlem
Kom precis hem från Atlantis (som ligger längst ut på the palm) Helt galen service, i positiv bemärkelse. Oerhört stor anläggning med helikopterflygplats, akvarium, delfinarium samt 2 km lazy river med liftar till vattenrutshbanor. Bokning med emirates brukar ge rabatt.

Atlantis blir kanske svårt att hitta för 1500 - 2000:-/n ?
 

Teddulin

Medlem
Kom hem från Ritz Carlton igår. Kan inte klaga på någonting. 5 stjärnor rakt igenom. Bodde i ett Clubrum med tillgång till väldigt trevlig lounge. Inget budgethotell precis. Kom över ett pris på 4900 kr/natt men normalt kostar rummen ca 8500 kr/natt.

IMAG0086.jpg
 
Last edited:
Toppen