Palazzi
Medlem
För jag föreslå att debatten förs vidare i en annan tråd (?) Detta är värt att diskutera (men inte här) - det vinner alla parter på.
Min uppfattning är att det finns ett genomgående strukturellt problem med BC.se, något som inte känns värdigt en sida med nära 100.000 läsare. Det har eskalerat på sistone, och man kan inte vända andra kinden till. Det skrivs artiklar som uppfattas säljande, det är en oklar moderatorfördelning, trådar stängs utan förklaring, det anordnas resor utan större uppföljning när något går fel.....etc
1. Ni borde klargöra, igen, vad som är BC.se och dess roll på nätet. Vad vill ni åstadkomma... Nu känns det som om man provar sig fram med annordnade resor o artiklar/recensioner som skiljer sig alltför mycket i karaktär.
2. Ni borde ha en recensionsmall, som alla skribenter ska förhålla sig till. Nu syns det att det är en alltför duktig skribent, som lägger krutet på språk före innehåll. Det är lätt att skriva 100 rader om vatten när hotellet ligger vid havet, men det får inte gå ut över att annat relevant innehåll glöms bort.
Gör man hotellrecensioner utgår man från samma struktur varje gång - hur ska man annars kunna jämföra? Det är kanske det vanligaste problemet jag möter i mitt arbete...
3. Det är tydligt att sidans fokus förksjutits FRÅN forumet (förutom att man länkas dit för diskussion). Jag förstår att 100.000 läsare attraherar mer annonsbetalning, och därför producerar man mer material till förstasidan. Det ni glömmer är att forumets volym och innehåll speglar totalupplevelsen för läsaren, för det är endast ett klick bort. Klickar man in sig i en tråd som ser ut såhär.....då tror inte jag att det är en hemsida man återkommer till.
JAG tycker det liknar för mycket hobbyverksamhet, fast med goda intentioner. NÅGON borde, alternativt ta hjälp i, att göra en hållbar affärsmodell för bc.se, som fungerar för redaktion, ägare, läsare o forumedlemmar.
Bara det att man från redaktionen inte lyckas övertyga om att artikeln är objektiv (även om den kanske är det) är oroväckande. Ta tag i problemen innan det är försent..
Min uppfattning är att det finns ett genomgående strukturellt problem med BC.se, något som inte känns värdigt en sida med nära 100.000 läsare. Det har eskalerat på sistone, och man kan inte vända andra kinden till. Det skrivs artiklar som uppfattas säljande, det är en oklar moderatorfördelning, trådar stängs utan förklaring, det anordnas resor utan större uppföljning när något går fel.....etc
1. Ni borde klargöra, igen, vad som är BC.se och dess roll på nätet. Vad vill ni åstadkomma... Nu känns det som om man provar sig fram med annordnade resor o artiklar/recensioner som skiljer sig alltför mycket i karaktär.
2. Ni borde ha en recensionsmall, som alla skribenter ska förhålla sig till. Nu syns det att det är en alltför duktig skribent, som lägger krutet på språk före innehåll. Det är lätt att skriva 100 rader om vatten när hotellet ligger vid havet, men det får inte gå ut över att annat relevant innehåll glöms bort.
Gör man hotellrecensioner utgår man från samma struktur varje gång - hur ska man annars kunna jämföra? Det är kanske det vanligaste problemet jag möter i mitt arbete...
3. Det är tydligt att sidans fokus förksjutits FRÅN forumet (förutom att man länkas dit för diskussion). Jag förstår att 100.000 läsare attraherar mer annonsbetalning, och därför producerar man mer material till förstasidan. Det ni glömmer är att forumets volym och innehåll speglar totalupplevelsen för läsaren, för det är endast ett klick bort. Klickar man in sig i en tråd som ser ut såhär.....då tror inte jag att det är en hemsida man återkommer till.
JAG tycker det liknar för mycket hobbyverksamhet, fast med goda intentioner. NÅGON borde, alternativt ta hjälp i, att göra en hållbar affärsmodell för bc.se, som fungerar för redaktion, ägare, läsare o forumedlemmar.
Bara det att man från redaktionen inte lyckas övertyga om att artikeln är objektiv (även om den kanske är det) är oroväckande. Ta tag i problemen innan det är försent..