Senaste nytt

Hotel Novotel Paris Porte d'Orleans | Varning

Tack för er sympati. Några svar nedan på era frågor och kommentarer.


1. Försäkringen täcker paddan och fodralen eftersom den var in i min väska och den var stängt och rummet var låst samt jag ej anmält liknande skada tidigare.

2. Det var Polisen i Paris 14:e stadsdel som bad mig att fråga info från FOM att det skulle vara färdig när de kommer men de kom aldrig. Jag har gjort polisanmälan både i Paris och i Stockholm iaf.

3. Jag tänkte inte att jag skulle prata med 'Lisa'.

4. Jag har svarat på deras kundundersökning som de skickat efter vistelsen med mina synpunkter hur de hanterat situationen och andra saker som tyckte att inte funkade som ska. Jag bad de att återkomma inom en vecka innan jag skriver min review i Tripadvisor.

5. Andra dagen valde jag avstå för städningen och hade klämt in i safetybox typ alla värdesaker från bälten, sneakers osv som hade värde mer än ca 1500kr.

6. Vår resebyrå kommer ej att boka några andra till detta hotel. De blockerade hotellet för nya bokningar.

7. Informerad via min FB vad som hänt att mina vänner vet att undvika hotellet.


Om ingen återkoppling inom kort så sen kontaktar jag deras kundservice.
 

agehall

Medlem
Riktigt trist Tommy. Och exceptionellt dåligt hanterat av hotellet.

Jag har gjort polisanmälan både i Paris och i Stockholm iaf.

Nu är jag nyfiken - när jag försökte polisanmäla en stöld ur mitt incheckade bagage för ett par år sedan, så hävdade polisen att de inte kunde ta anmälningar för saker som inte hänt i Sverige. Till slut kom vi fram till att stölden nog kunde ha skett på ARN och jag kunde få papper på att saker var stulna. Du kunde alltså polisanmäla i Stockholm utan problem nu?
 

jumbooze

Medlem
Var din väska låst?
Jag har någonstans läst i försäkringsvillkor att om man inte har "safe" på rummet så behöver väskan vara låst för att det ska gälla.
 
Riktigt trist Tommy. Och exceptionellt dåligt hanterat av hotellet.

Nu är jag nyfiken - när jag försökte polisanmäla en stöld ur mitt incheckade bagage för ett par år sedan, så hävdade polisen att de inte kunde ta anmälningar för saker som inte hänt i Sverige. Till slut kom vi fram till att stölden nog kunde ha skett på ARN och jag kunde få papper på att saker var stulna. Du kunde alltså polisanmäla i Stockholm utan problem nu?

Jag gjorde anmälningen via Svenska Polisens hemsida.
 
Var din väska låst?
Jag har någonstans läst i försäkringsvillkor att om man inte har "safe" på rummet så behöver väskan vara låst för att det ska gälla.

Väskan var stängt inte låst. Enligt försäkringsbolaget de godkänner detta eftersom det var första gång för mig att rapporterar en stulen iPad. De sa att om det skulle varit andra gången då skulle de tagit X% extra avdrag på värdeminskning för "oaktsamhet" / "slarvighet".
 

jumbooze

Medlem
Länsförsäkringar säger så här i sina villkor:
"Dörr ska vara låst när du sover och när du inte är där. Fönster ska vara stängda och reglade när du inte är där. Pengar, värdehandlingar och stöldbegärlig egendom ska vara inlåsta i skåp, låda eller resväska när du lämnar rummet eller hytten."
De anser iPad vara stöldbegärlig egendom.

Jag hade problem på ett hotell i Grekland där personalen (trots flera tillsägningar) lämnade balkongdörren öppen efter städning.
Jag är glad över att jag ej fick ett försäkringsärende där.
 

Accor

Företagsrepresentant
Tack @SNIFF!
@Tommy Palomäki, verkligen jättetråkigt att höra vad som har hänt och hur du har blivit bemött på hotellet. Det är inte acceptabelt.
Har du hört från hotellet och fått någon ytterligare kompensation?
Anledning till att du får svar av mig så här sent är att vi tidigare inte haft resurser för att svara och kolla på tex. bloggar. Ser nu att det finns ett behov, då jag hittar många trådar som är värda att svara på.
Maila mig gärna på socialmedia.scafi@accor.com så ska jag försöka hjälpa dig med detta.

Mvh
Hanna
AccorHotels Scandinavia & Finland
 
Toppen