Hoppa över sista "benet" i paketresa?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av adhoc76, 5 Juni 2016.

1. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller på och planerar min 40-årsresa i november och har säkrat biljetter i Business med Qatar när de körde 2 för 1-kampanj. Det har nu blivit dags att boka lite inrikesbiljetter med South African Airlines. Jag vet att man bör undvika resebyrå, men i det här fallet blir det så mycket billigare att det inte kan hjälpas. Jag har via Expedia hittat flyg (i business) och hotell på Mauritius till ett riktigt bra pris. Problemet är att vi kommer starta i Port Elizabeth men avsluta i Johannesburg. En sådan sökning är dock inte möjlig utan det pris man får inkluderar återresa till Port Elizabeth. Det paket jag hittat inkluderar:

Port Elizabeth-Johannesburg, Johannesburg-Mauritius, hotell en vecka, Mauritius-Johannesburg samt Johannesburg-Port Elizabeth. Det sista benet skulle vi vilja hoppa över, men jag undrar nu med er erfarna BC-vänner om detta är möjligt och vad som händer?

2. Anders Östling

Anders Östling Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den stora utmaningen blir väl bagaget. Du vill troligen ta ut det i Johannesburg, och om det är enkelt eller svårt att få till beror väl helt på vilka bolag du flyger med och vilka avtal de har. Nu gissar jag lite baserat på vad jag har lärt mig här och i verkliga livet, inget egen erfarenhet av flygbolag i den regionen. Att skippa sista benet lär inte vara något problem. Finns massor av sätt, enkla och mer avancerade, att tillgå.

adhoc76 gillar detta.
  3. Nu tror jag du måste ta av bagaget i Johannesburg oavsett eftersom du kommer från en internationell destination

4. demgard

demgard Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt korrekt!

5. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är ni helt säkra på detta? Isåfall är det ju inget problem?

6. Lonelyflyer

Lonelyflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill du ha rent samvete så ge bolaget ett heads up att du inte tänker åka sista sträckan så slipper de leta i bokningar efter nån som inte dyker upp

Aria och adhoc76 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!