Senaste nytt

Hongkong-Bali ut 16-dec, tillbaka 7-jan, Economy

  1. Varifrån vill du börja din resa? Hongkong
  2. Var är din destination? Bali
  3. När vill/behöver du resa ut? Kommer till Hongkong 16-dec 07.10, lämnar gärna samma dag
  4. När vill/behöver du komma hem? Tillbaka i Hongkong senast 9-jan, men helst 2-3 dagar tidigare
  5. Hur länge vill du vara borta? Ca tre veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna, 15-åring och 9-åring
  7. I vilken kabinklass? Priset är viktigt, kan betala lite mer för mycket bättre
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Ingen preferens, lågpris OK
  9. Vad är din budget? (per person) 3000kr.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Pris, restid, trevlig stopover
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan tänka mig tre dagar någonstans på utvägen, t ex Singapore, Taipei.
 

Abbs

Medlem
hkgdps.png

Ökar du budgeten ytterligare så går det att få in några dagar i Taipei och flyg med EVA.
Finns många variationer av denna resa med Malaysia ovan för norra halvan av tvåtusen kronor.
 
Hej!
Jag kan tydligen inte redigera mitt inlägg, så jag lägger in ett svar med lite kompletterande information. Jag har länge läst businessclass.se för nöjes skull och imponerats av de som skriver regelbundet här. Jag köpte SAS-biljetter igår efter ett tips på detta forum, tack för det.

Jag har försökt lite med ITA Matrix, med jag får bara fram Asia med layover i Kuala Lumpur. Google flights ger lite mer, Asia samma dag via Kuala Lumpur och Tigerair via Singapore. Jag skall kolla vidare där vad jag kan hitta. Finns det någon resebyrå i Hongkong som man bör kolla?

I ett tidigare liv så bokade jag hotell via Asiatravel.com, till mycket bra priser i Bangkok. De hade en liten länk till Discounted on prepayment basis, och man betalade dem och sedan lämnade de en voucher i hotellreceptionen. Men det här verkar vara borta nu. Är det hotels.com/booking.com som gäller nu?
 

nota bene

Medlem
Detta är den typen av rutt som man ofta har nytta av Avios för att boka CX. Antar att du inte har sådana?

Annars om man ska ner på typ 2-3000 per person är det mest lågprisbolag som gäller. HK-Express är inte alltför illa, och Air Asia via Singapore är en möjlighet (dock tror jag inte att det går att fixa som en biljett).

Kollade just matrix och enda legacy carrier som fixar din budget är Malaysia Airlines. För ca 4000 kr kan du åka EVA via Taipei och ta en stopover där.
 
Jag hittade detta på singaporeair.com för 13600kr. Men det dyker inte upp på matrix eller google

1. HONG KONG TO DENPASAR BALI
FLIGHT SQ 857 Economy (Q) 16 Dec (Fri) HKG 09:05 SIN 13:05
FLIGHT SQ 946 Economy (Q) SIN 16:25 DPS 19:10
Total travel time: 10hrs 5mins

2. DENPASAR BALI TO HONG KONG
FLIGHT SQ 5275 Economy (N) 07 Jan (Sat) DPS 10:30 SIN 13:05
FLIGHT SQ 872 Economy (N) SIN 15:05 HKG 18:50
Total travel time: 8hrs 20mins

Jag kan inte se vilken fare basis som har använts. Den billigaste från expertflyer är WEE3MHKPO, 464USD.
 
Fö tillfället har bali ett stort utbrott av denguefeber.Hade planer på att själv åka dit med familjen.Men nu är jag väldigt tveksam.
 
Det blev Singapore Airlines via singaporeair.com, 14200kr.

SQ863 HKG-SIN 16dec2016 14:10-18:10 388
SQ938 SIN-DPS 19dec2016 08:20-11:05 333

SQ5275 DPS-SIN 05jan2017 10:30-13:05 320
SQ866 SIN-HKG 06jan2017 13:15-17:00 77W
 
Toppen