Hong Kong - OK att komma 70 min innan avgång?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av perhall, 9 April 2016.

1. perhall

perhall Medlem

Ska flyga hem från HKG på fredag. Klar inne i Hong Kong 9.20, flyger går 11.05 (Aeroflot, Comfort Class). Jag bör vara där strax före 10. Har inget statuskort på Aeroflot.

Jag vet att man ska vara där två timmar innan avgång men jag har lite svårt att flytta mina grejer. Har ofta kommit en timma innan avgång på long-haul och det har aldrig varit något problem.

Flera år sen jag var i HKG. Tror ni det kommer funka?
    Per

2. NotRyan

NotRyan Medlem

Javisst, klarar du bara incheckningsdeadline hos flygbolaget så har du god tid på dig...

3. perhall

perhall Medlem

Jag skulle säga att den kritiska punkten är om de tar med bagaget. Sen gör de allt för att hitta en om man är sen...

4. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan det vara ett alternativ att checka in och lämna bagaget i stan, vid Airport express?
    Om du har ont om tid kan du förmodligen göra det redan kvällen innan eller tidigare på morgonen.

perhall och Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!