Senaste nytt

Hong Kong flygplats e-Channel

Axelzon

Medlem
Du ska använda den högra imigration, direkt efter att du kommit igenom ska du gå höger och fortsätta längst bort i korridoren. Går du ut genom dörrarna kommer du inte tillbaka. Anledningen till att gå i den högra (om man anländer med SAS) är för att de öppnar 07:30 där, öppnar senare i den vänstra och det är lite onödigt att sitta extra länge och vänta på en flygplats...
Det går fint att komma tillbaka igen även om du passerat genom skjutdörrarna ut till baggage bandet.. Jag gjorde det i höstas!
 

Dr. Miles

Expert
e-Channel med passläsare är ej i bruk på Terminal 2 (vid utresa) just nu. Det som finns är endast med kortläsare (för Hong Kong resident).
Vill ni använda e-Channel vid utresa, kan det vara bra idé att ta er till Terminal 1.
 

henrik l

Medlem
Lite OT, men tack vare E-channel, tar jag mig normalt sett snabbare in och ut till/från Hong Kong, än om jag ska in eller ut från Sverige till/från ett icke Schengen land:confused::confused::confused:
 

RobHK

Medlem
Att glida igenom immigration på 1-2 minuter varje gång på mitt HK-ID är ren njutning. Så känner nog de flesta HK-bor.
 
Toppen