Senaste nytt

Hong Kong flygplats e-Channel

agehall

Medlem
Fast ärligt talat, tror du supporten skulle veta om ifall det fungerade..? Jag tror det enda sätt vi kommer att få reda på om/när SAS har gått med i programmet, är genom att någon testar.
 

andersl

Medlem
Förstår inte riktigt vad det är som SAS (EB) ska få till?
Jag har haft e-channel i flera år, och har anlänt HKG med Lufthansa, Turkish, Swiss, BA, Garuda mfl.
Har bara haft EBG/EBD men ingen har någonsin efterfrågat något bonusprogram....
Har dock adrig testat att "gästa" någon
 

agehall

Medlem
Fast har du använt förmånen att skaffa e-channel utan att ha varit i Hong Kong flera gånger tidigare? Alla kan väl få det som jag förstår det, men har man status så kan man få det snabbare.
 

Axelzon

Medlem
Jag besökte HK i Oktober, första gången på 2 år med nytt pass (hade E-channel på förra passet). Gick till E-channel supporten direkt bakom/efter immigratiations när jag landat. och sa att jag hade nytt pass och måste förnya mitt E-channel access. Utan att ha varit där på två år, uppdaterade de och gav mig nytt e-channel access.. Så viss flexibilitet finns det, förmodligen enklast att göra det på plats!
 

SFC

Medlem
Fast ärligt talat, tror du supporten skulle veta om ifall det fungerade..? Jag tror det enda sätt vi kommer att få reda på om/när SAS har gått med i programmet, är genom att någon testar.
Nej, det tror jag inte, det var bara en redovisning av deras svar. Helt enig med dig om att fältförsök kommer att ge bättre svar!
 

Axelzon

Medlem
Det där är nog väldigt olika. När jag var där i Oktober passerade jag immigrations in i HK 3 ggr (Morgon/Kväll/Kväll) och således 3 ggr ut från HK Morgon/Morgon/Morgon.. Första gången då jag gick genom en bemannad passkontroll var det en person före mig i kön. De andra gångerna kastade jag en blick och såg att det var inte lång kö då heller. men det kan nog växla per dag och vilken tidpunkt det är på dagen. Ett tips, kanske inte så bussigt, men undvik att stå bakom en person med turban (jag säger intemer än så).. Det brukar ta väldigt lång tid för dessa personer att komma igenom immigrations.

/Axelzon
 
Toppen