Senaste nytt

Hong Kong flygplats e-Channel

Dr. Miles

Expert
Förhoppningsvis SAS kommer också att erbjuda "e-Channel Service for Frequent Visitors" till sina statusmedlemmar* efter de har öppnat nya linjen Stockholm-Hong Kong.
Jag har den redan och det verkligen underlättar ens liv när man flyger till/från Hong Kong med access till e-Channel.
GovHK: e-Channel Service for Frequent Visitors

*Många flygbolag som flyger till Hong Kong erbjuder "e-Channel Service for Frequent Visitors" till sina statusmedlemmar
How frequent flyers can get fast-lane access at Hong Kong airport - Australian Business Traveller
 
Last edited:

agehall

Medlem
Någon som har erfarenhet av att komma dit tillsammans med folk som saknar status? Jag har ju status så det räcker till och blir över, men FruAgehall har lite mindre av den varan...
 

doc

Medlem
Någon som har erfarenhet av att komma dit tillsammans med folk som saknar status? Jag har ju status så det räcker till och blir över, men FruAgehall har lite mindre av den varan...
Har hon mindre av varan eller ingen vara alls? Detta är ju inte det mest aktuella, men här finns en liten tydligare lista på vad som verkar gälla. BA Silver fungerar utmärkt till exempel.
How frequent flyers can get fast-lane access at Hong Kong airport - Australian Business Traveller
 

agehall

Medlem
Vad menar du att frugan ska få ansöka om e-channel visa för du har status?

Det misstänker jag är kört - "RULEZ SAY NOOOO!" typ. Det jag funderade på var ifall det finns möjlighet att gästa folk eller liknande. Jag antar att svaret är nej, men man vet ju aldrig...

Har hon mindre av varan eller ingen vara alls? Detta är ju inte det mest aktuella, men här finns en liten tydligare lista på vad som verkar gälla. BA Silver fungerar utmärkt till exempel.
How frequent flyers can get fast-lane access at Hong Kong airport - Australian Business Traveller

Hon har ingen status som är relevant när vi åker. Hon är EBS, men det räcker ju inte långt...
 

doc

Medlem
Det misstänker jag är kört - "RULEZ SAY NOOOO!" typ. Det jag funderade på var ifall det finns möjlighet att gästa folk eller liknande. Jag antar att svaret är nej, men man vet ju aldrig...



Hon har ingen status som är relevant när vi åker. Hon är EBS, men det räcker ju inte långt...
Tja, jag skulle försöka i alla fall. Nu flyger ju SAS på HK, men de kanske inte har anmält att EB-medlemmar får eChannel. Fråga kan man dock alltid.
 
Toppen