Hjalp! bagage forsenad eller borta! Kompensation fran Lufthansa?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av vanfall, 31 December 2014.

  1. vanfall

    vanfall Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hej alla!
    Sitter knepigt till har. Skulle flyga GOT-FRA-YYZ den 29 dec med Lufthansa men allt blev fel. Flyget blev forsenad fr GOT vilket gjorde att vi missade anslutningsflyg med en kvart. Kom till Lufthansa service center for ombokning och dar visade det sig att alla flyg till toronto fra er fullbokad och nesta flyg skulle ha varit den 31 dec. Tjejen som jobbade var snall nog o kollade precis ALLA flygbolag fran alla destioner i europa. Den enda som var tillganglig var med JET Airways fran Bryssel nesta dag (dumt att jag inte far poang for den har resan som planerat) Men eftersom det inte fanns ngra flyg FRA-BRU sa sa vi att kunde ta ett tag dit om det fanns. Tur nog sa gick sista tag till Bryssel drygt en timme senare. Vi tog taget till bryssel 3 timmar o overnattade dar. Allt gick bra fran Bryssel och nu er vi har i Toronto men var bagage er helt borta! De kan fortfarande inte spara dem...kanske lite for tidigt annu.
    Min fraga er har nagon av er haft framgangar med att fa kompensation for klader o smink o sana saker for de dagar ni var utan bagage. Ar har pa semester och star helt utan klader o sant. DUmt nog har inte med en carry on da jag checkade in begge vaskorna med Eurobonus Gold.
    Nagon som haft bra erfarenheter fra sana situationer? TIll vilken lufthansa email adress ska man skriva ?

    PS maste ge berom till tjejen som tog emot oss i Frankfurt. Gjorde sitt verkligen sitt basta.
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Om du har betalat resan med kreditkort, så har du antagligen försäkring genom detta, vilket är smidigast att använda. Se till att du får en PIR-rapport från flygbolaget och kontakta sedan ditt försäkringsbolag. Det kan säkert gå att få ersättning från Lufthansa, men det lär bli mer krångel än om du tar det via din reseförsäkring.
     
  3. vanfall

    vanfall Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har tyvarr inte betalat med kreditkort och har bara vanlig hemforsakring... den inkluderar tyvarr inte forsenad bagage...
     
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Då har du en tuffare sits. Jag skulle nog försöka kontakta Lufthansa för att diskutera detta. Det kan ju skilja lite från fall till fall vad de går med på, så det bästa är att prata direkt med dem.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×